عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

رییس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه امکان انجام سفر‌های اربعین با سکو‌های تاکسی اینترنتی به همراه، اسنپ، تپسی، ماکسیم فراهم شد، گفت: برآورد‌ها حاکی است که بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو امکان ارایه سفر را در ایام اربعین خواهند داشت.
نسل جدید برای آنها، زِد و بحران‌ساز و برای ما چراغ امیدواری به آینده است. وقتی نیروی خدماتی حرم، که نظیرش زیادتر باد، بادست خالی می‌تواند تروریست پروریده و مسلح و خونریز دشمن را دستگیر کند و کودکان خردسال ما به فکر نجات نسل گذشته خود هستند، یعنی انقلاب اسلامی، شاهچراغی است که هرگز خاموش نمی‌شود.
هادی درویش وند با ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان مجموعه روان به سامان کار بزرگی برای جامعه ایرانی انجام داد. شاید اگر در جامعه ما تعداد هادی­های درویش وند بیشتر بود امروز مشکلات زیادی در جامعه نداشتیم. این اقدامات انسان­دوستانه و خیرانه به­ حدی بوده که امروز قصد داریم درباره آنها صحبت کنیم.
معمولا دولتهای استعماری یک ریال برای این افراد خرج نمی‌کنند و هزینه سرانه پرورش آنها را که گاهی برای جامعه‌ای چون ما 200 میلیون تومان حداقل خرج برداشته است، مجانی با جذب این نیروها از آن خود می‌کنند. حالا این جذب نیرو یا از طریق مهاجرت صورت می‌گیرد و یا از طریق قاچاق این افراد که به خاطر بیکاری و سایر مسائل اجتماعی و اقتصادی ترک وطن می‌کنند.
یک فوق تخصص مراقبت های ویژه در خصوص سویه جدید کرونا و ویژگی ها و احتمال همه گیری این ویروس توضیحاتی ارائه کرد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، گفت: پیش‌بینی شده در ایام اربعین امسال، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ الی ۳ هزار پرواز داشته باشیم‌، خوشبختانه مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی تدابیر مناسبی اندیشیدند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی با محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)، گفت: شهادت و جراحت تعدادی از زائران، دلدادگان اهل بیت (علیه السلام) ددمنشی دیو سیرتانی است که جان ستاندن از بی گناهان و ریختن خون مظلومان را شرط بقا و دوام زندگی فلاکت بار خود می‌دانند.
با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد.
سامانه ثبت آنی سند دفاتر اسناد رسمی از چند روز قبل دچار اختلال شده است، این اختلال ارتباطی به دفاتر اسناد رسمی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ندارد و ناشی از وجود برخی اشکالات فنی در سایر دستگاه‌هاست.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که تعطیلی به دلیل گرمای هوا، نیاز به تصویب در هیئت دولت دارد، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که گرمای هوا برای سلامتی مردم مخاطره ایجاد می‌کند، مجدداً پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد شد.
صبح روز گذشته طی نامه‌ای یکی از آقازادگان غیر متخصص که رشته و مدرک مرتبطی ندارد، در جایگاهی تخصصی در اداره زیرساخت استان ایلام استخدام شده است و امروز شروع به کار کرده است.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب رییس پلیس راه مازندران گفت: در مسیر جنوب به شمال جاده کندوان حدفاصل شهرستانک تا نسا، ترافیک خودرو فوق سنگین گزارش شده است.