عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

ساعات کار ادارات تهران در نیمه دوم سال نیز بر اساس مصوبه دولت همچنان شناور است، اما بانک‌ها و مدارس نیز امسال همچون سال گذشته برای کنترل ترافیک معابر پایتخت با ساعات جدید کارشان را آغاز خواهند کرد که جزئیات آن در ادامه می‌آید.
با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، مراقبت از بهداشت روانی دانش‌آموزان که وارد محیط‌های آموزشی و مدرسه جدید می‌شوند، اهمیت زیادی پیدا می‌کند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جذب چهار هزار بهورز و پنج هزار کارشناس حوزه بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارتخانه خبر داد و جذب این تعداد بهورز را کم‌سابقه اعلام کرد.
در شرایط پیچیده و بعضا رازآلود امروز، رینگ سخت زندگی مردم را نباید از آنچه هست سخت‌تر کرد؛ و این سخت‌تر شدن، با دمیدن در کوره‌ی سوزان «امید‌سوزی»، «عصبانیت‌سازی» و «هیجان‌پردازی» ‌است.
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به ششمین مرحله‌ پویش مشق احسان با هدف توزیع لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در مناطق کم‌برخوردار گفت: امسال در پویش ملی مشق احسان ۳۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر با مشارکت بیش از ۳۰۰۰ گروه مردمی و جهادی، مساجد و با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش بین دانش‌آموزان در مناطق کم‌برخوردار کشور توزیع می‌شود.
با رشد چشمگیر فناوری و تکنولوژی در دنیا، هر روزه شاهد تغییرات و اتفاقات عجیب درزندگی بشر هستیم ، این رخدادها مثبت وگاهی منفی است. ازمهم ترین دستاوردهای تاریخ بشردرزمینه ارتباطات و تکنولوژی پیشرفت های مخابراتی وارتباطی است که طی چند دهه اخیراین پیشرفت ها افزایش زیادی داشته و دارد.
استفاده از معافیت مالیاتی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۵/۲ نباشد.
معاون امور هویتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به ایجاد سامانه تعاملی «نام» در این سازمان، گفت: این سامانه تحت وب برای مشاهده اسامی مجاز با امکان جستجوی اسامی بر اساس معانی و فراوانی نام‌ها، معیارهای انتخاب نام و مطابق با گویش‌های رایج کشور همچنین با داشتن امکان ارائه مشاوره بر خط در زمینه انتخاب «نام» ایجاد شد.
دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: در این شرایط انتظار داریم در این هفته نشست مزدی شورایعالی کار با موضوع ترمیم مزد برگزار شود و در آن مزد کارگران شاغل و به تبع آن مستمری بازنشستگان کارگری براساس قانون ترمیم شود. مستمری فعلی کفاف هزینه‌های نصف ماه را هم نمی‌دهد!
پس از انتشار گفتگوی محسن هاشمی رفسنجانی با یک روزنامه که در آن برنامه‌های مدیریت شهری را «سراب» دانسته بود، سخنگوی شهرداری تهران با انتشار یادداشتی به آن واکنش نشان داد.
اینکه گفته شده حدود ۹ میلیون بی‌سواد مطلق در کشور وجود دارد اگر درست باشد باعث تاسف و مصیبت است که در عرض ۴۰ سال هنوز چنین آمار آزار دهنده‌ای در جامعه وجود دارد. گرانی، بیکاری، اعتیاد و ضعف منزلت اجتماعی باعث مهاجرت نخبگان گردیده است اگر زودتر دست به کار نگردیم شاید فردا دیر باشد.
یک فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان با اشاره به این که بسیاری از کودکان هنگام جدا شدن از والدین مضطرب می‌شوند، گفت: برای آن‌ که بتوانید استرس و نگرانی شروع مدرسه فرزندان‌تان را کاهش دهید باید بـه سراغ روش تمرین و تکرار بروید؛ بطوری که تغییرات روزمره‌ای را که بعد از شروع سال تحصیلی در زندگی‌شان رخ می دهد، پیش از آن زمان کم‌کم ایجاد کنید تا خود را به آن‌ها عادت دهند.
نه‌ تنها مهاجرت به کانادا بلکه هر جابه‌جایی دیگری به یک کشور جدید همواره یک تجربه مهم و تحول‌آفرین برای افراد و خانواده‌هاست؛ اما کانادا به‌ عنوان یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.