عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

فقر در ایران، چهره‌ جدیدی از خود به نمایش گذاشته است. فقرا و غیرفقرا به لحاظ ویژگی‌هایی که باید آنها را از هم متمایز بکند، بسیار به هم شبیه شده‌اند (مانند شاغل بودن سرپرست خانوار) و به لحاظ ویژگی‌هایی که باید تاثیر کمتری در تمایز فقرا از غیر فقرا داشته باشد (مانند داشتن فرزند) از یکدیگر فاصله گرفته‌اند.
افراد باید بدانند با این کار عضوی از بدن عزیز از دست رفته خود را سالم نگه می‌دارند و این هدیه باعث می‌شود که جان یک انسان نجات پیدا کند.
شرایط دریافت پاسپورت دومینیکا برای افغانها چگونه است؟ اخذ این گذرنامه چه مزایایی برای مردم کشور افغانستان به‌همراه دارد؟ دومینیکا از کشورهای شرق دریای کارائیب است که با به‌ رسمیت شناختن گذرنامه اول افراد، برای آنها پاسپورت دوم صادر می‌کند. این موضوع برای مردم افغان می‌تواند بسیار مناسب باشد.
چگونه می‌توان به پزشکی اعتماد داشت ولی با زور درخواست معاینه و ویزیت کرد؟! و بعد هم این‌چنین علیه او اقدام کرد؟ این رفتار محصول بساطی است که عده‌ای علیه پزشکان راه انداخته‌اند، نه می‌توانند بدون آنان زندگی کنند و نه می‌توانند به آنان احترام بگذارند.
سال‌ها گذشت تا معلوم شد نامه‌ منتسب به چارلی‌چاپلین خطاب به دخترش در ارشاد وی به نوعی حجاب، یا اقرارنامه‌ اینشتاین در مورد اسلام‌آوردنِ وی و بلکه تشرّف به تشیّع مجعول است....
خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ممانعت از ورود بانوان به استانداری بدون حجاب چادر کذب است و بنا به گفته مسئولان استانداری طبق قانون فقط رعایت حجاب قانونی ضروری است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: این نوید را می‌دهیم که در خصوص فرزندخواندگی فرزندان نیازمند پیگیری درمان و فرزندان بالای ۵ سال سن، خارج از نوبت و در کمتر از ۴۵ روز فرزند را به خانواده‌های واجدالشرایط بسپاریم.
مؤسسۀ خیریه نیکان ماموت، در روز جهانی «بدون کفش» پویش تأمین کفش برای کودکان محروم به نام «کفشدوزک» را با شعار «قلب دومم را احیا کن» برگزار می‌کند.
متاسفانه بسیاری از افراد یا سازمان‌ها و نهادهای دارای توانمندی و امکانات آن‌طور که باید برای کمک به ترویج ارزش‌های اسلامی و نهادینه شدن امور اعتقادی و تربیتی پای کار نیامده‌اند و شاید فکر می‌کنند اگر فلان نهاد خاص در امور تربیتی مسئولیت دارد پس نیازی به دخالت یا یاری و مساعدت نیست. حال آنکه همه باید به مانند یک خانواده و ید واحد با دغدغه و به میدان آوردن امکانات مادی و معنوی و به‌کارگیری ظرفیت‌ها پای کار ترویج باورها و ارزش‌های اسلامی که گمشده بشر امروز است بیایند.
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با اشاره به ماده ۱۱ آئین‌نامه اجرایی ماده ۳ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در راستای فرهنگ‌سازی مناسب‌سازی در سرفصل‌های محتواهای آموزشی می‌گوید: سه وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش باید این ماده قانونی را اجرا کنند.