عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «تعیین مناسبت­‌های جدید برای درج در متن و ضمیمه تقویم رسمی کشور در سال ۱۴۰۳» را ابلاغ کرد.
انتخاب این خانم محجبه براساس کدام ارزیابی و منطق و شناختی صورت گرفته است تا در آنتن زنده حضور یابد؟ می‌گویند ایشان در یک جریان سیاسی تازه تأُسیس با سودای انتخاباتی هم حضور دارند.
آشفتگی‌های فکری در جامعه بستر ظهور و رشد بخشی از تنش‌های عصبی برای افراد جامعه می‌باشد. بسیاری از ما بدون آنکه ریشه بسیاری از وادادگی‌ها وسرگشتگی‌های عصبی خود و دیگران را بدانیم دچار اضطراب و دلهره‌های مجهول می‌گردیم.
اصلاح جامعه و ساختار سیاسی ایران از مجرای اصلاح سیاست و نظام رسانه‌ای آغاز خواهد شد. هیچ راه دیگری در میان نیست. هر اراده‌ای که معطوف به این اصلاح شود باید مورد حمایت قرار گیرد.
برای همه ایرانیان واجد شرایط (همه افراد ۱۵ سال به بالا) کارت ملی هوشمند صادر می‌شود و این افراد می‌توانند برای دریافت کارت ملی هوشمند به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.
من به وضوح نشانه‌هایی از یک هماهنگی اطلاعاتی، رسانه‌ای، سیاسی و حتی اقتصادی را در ترکیب شکل گرفته علیه ایران می بینم اما متاسفانه یک فهم واقعی از مساله در داخل، دادن علائم و سیاست‌گذاری متناسب با این وضعیت را مشاهده نمی‌کنم. شاید هم هست و من اطلاع ندارم!
وقتی در جامعه مشکل اشتغال روز به روز افزایش می‌یابد و مشکلات اقتصادی گریبانگیر خانواده هاست طبیعی است که فقر افزایش و به دنبال آن آمار زنان سرپرست خانواده و آسیب‌ها هم مرتب زیاد‌ شود و بدتر از آن آمار طلاق نجومی بالا رود.
به گفته رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) قرار است تولیدکننده کالاهای داخلی مستقیم به پلتفرم‌های خارجی متصل شوند و عرضه کالاهای داخلی مستقیماً بر بستر پلتفرم خارجی اتفاق افتد که در حال‌ حاضر این موضوع برای محصولاتی همچون زعفران و خشکبار رخ داده و تا پایان سال به ۲۰ محصول می‌رسد.
مجتمع‌های شوق زندگی در آینده نزدیک در راستای اجرای آیین‌نامه و شیوه‌نامه قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مناطق مختلف کشور راه‌اندازی می‌شود. طبق اظهارات وزیر دادگستری مجتمع‌های شوق زندگی با مدیریت و نظارت بهزیستی و حضور همه دستگاه‌های ذیربط راه‌اندازی خواهد شد
اخیرا نامه‌ای از رییس دانشگاه تهران درخصوص تعطیلی کافه‌های اطراف دانشگاه در محافل عمومی منتشر شده که باید آن را یکی از عجایب چندگانه در تاریخ ۱۰۰ ساله دانشگاه‌های ایران برشمرد. متاسفانه مفاد این نامه چیزی جز پایان حیات بی‌رمق نهادی به نام دانشگاه نیست. وی در این نامه وجود کافه‌های اطراف دانشگاه را مغایر با جهاد علمی دانشگاه قلمداد کرده است.
انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری برای همه افراد می‌تواند مشکل باشد. افراد پیش از اینکه تصمیم به ترک کشور و بردن سرمایه خود به مکانی دیگر بگیرند، باید شرایط را به‌ طور کامل بررسی کنند.
تفاوت ماهوی آموزشی بسیار از به کارگیری شیوه «تهییج تاریخی» تا آگاهی از سیر و گذر تاریخ ملی ـ دینی است. اگر چنین نبود، امروز دچار تلاطم و تنش‌های گوناگون نبودیم. با تهییج احساسات تاریخی، عقلانیت و آگاهی تاریخی و ملی به دست نمی‌آید؛ اگر تاریخ را «عبرت» بدانیم!
به طور کلی حضور مهاجران در کشور که روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، فروریختگی اجتماعی را در ابعاد مختلف به وجود می‌آورد.
نگاه امنیتی دولتمردان به حوزه‌ مهاجرت و بی برنامگی سیاستگذاران در ادغام و جذب و استفاده بهینه از نسل‌های مختلف مهاجرین که در ایران متولد شده و چندین دهه در ایران سکونت داشته اند، منجر به شکاف ایرانی- افغانی در جامعه شده است.
این پدیده در فرهنگ ایرانی و زبان فارسی رواج دارد. در وضعیت کنونی به ویژه در محدودیت‌های گفتاری باید سخنان مسوولان را از این زاویه دقت کرد و دلالت‌های ضمنی سخنان آنان را پیدا کرد. در این نوشته سعی می‌کنم به برخی از آنها اشاره کنم.
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۳۰۰۰ هنرآموز از طریق آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی در هنرستان‌ها خبرداد و ابراز امیدواری کرد که فرآیند ارزیابی تکمیلی داوطلبان و اعلام نتایج نهایی این آزمون تا یک ماه آینده به پایان برسد.

با پیشرفت تکنولوژی، همه چیز روزبه‌روز برای مالکان خودروها بهتر و آسان‌تر شده است. یعنی شما به راحتی می‌توانید در منزل بدون حضور در جایی با گوشی همراه بیمه خودرو خود را تمدید کنید یا حتی عوارض آزادراهی را بدون درگیری و ماندن در صفحه‌های طولانی با نصب یک اپلیکیشن پرداخت نمایید.