مالیات

اخبار مهم درباره مالیات، فرار مالیاتی، اظهارنامه های مالیاتی و ... را در حوزه مالیات پرسون بخوانید.

مجلس، وزارتخانه‌های نیرو و نفت را در حالی مکلف به ارائه گزارش مبالغ پرداختی شرکت‌های بیمه‌ای به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و انرژی کردند که بایستی واحدهای مسکونی از محل دریافت عوارض گاز و برق بیمه شوند.
یک کارشناس اقتصادی گفت: نتیجه کسری بودجه چاپ پول بدون پشتوانه می‌شود و این امر منجر به افزایش و رشد نقدینگی و افزایش قیمت‌ها و تورم است.
یک اقتصاددان گفت: نظام مالیاتی ایران در حالی که باید سه هدف را در اخذ مالیات پوشش دهد عمدتا اخذ مالیات را تنها بابت یک هدف دنبال می‌کند و آن تنها کسب درآمد برای دولت است این در حالی است که اخذ مالیات باید برای بازتولید ثروت و مبارزه با احتکار هم بتواند کاربرد داشته باشد.
مالیاتی که هفته گذشته به تصویب رسید، بدون آنکه ذره‌ای ریسک مالیاتی برای احتکار مسکن به وجود بیاورد، «اقلیت بی‌اثر روی قیمت‌ها» در بازار ملک را هدف قرار داده است نه «بانیان اصلی احتکار و نابسامانی وضعیت فعلی» را.
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: درآمد حاصل از اخذ مالیات از خانه های خالی و مالیات بر عایدی مسکن باید جهت خانه سازی های جدید استفاده شود و همچنین نباید دولت به این درآمد نگاه داشته باشد.
توسط رییس کل بانک مرکزی انجام شد؛

رونمایی از طرح جدید چک

رئیس کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از چک های صیادی طرح جدید، گفت: توصیه می‌کنم صادرکنندگان یا دریافت کنندگان چک به سمت استفاده و ثبت اختیاری چک در سامانه صیاد پیش بروند و در این مدت کمتر از دو ماه باقی مانده با این روش آشنا شوند تا در ابتدای سال آینده و با اجباری شدن ثبت چک در سامانه صیاد، در تجارت و نقل و انتقال چک دچار مشکل نشوند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس گفت: بسیاری از اعضای کمیسیون تلفیق با کلیات لایحه بودجه ارائه شده توسط دولت موافق نبودند اما به صورت مشروط کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق رأی آورد.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان این که کمتر از ۵۰ درصد از هزینه‌های جاری کشور از محل مالیات تأمین می‌شود گفت: میزان فرار مالیاتی ۴۰ هزار میلیارد است.
با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه صورت خواهد گرفت:

ورود بخشی از مالیات اخذ شده از خانه های لوکس برای تامین مسکن مددجویان

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت که این کمیسیون تصویب کرد که دولت ۲۰ درصد از درآمدهای حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس را بابت تامین مسکن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی پرداخت کند.