مالیات

اخبار مهم درباره مالیات، فرار مالیاتی، اظهارنامه های مالیاتی و ... را در حوزه مالیات پرسون بخوانید.

طبق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، فقط اطلاعاتی که از طریق سامانه ملی املاک و اسکان کشور در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد، ملاک عمل برای مطالبه واحدهای مسکونی خالی است و با عدم پرداخت مالیات قطعی توسط مالکان، خانه‌های خالی ممنوع‌المعامله می‌شوند.
سبحانیان عنوان کرد: اگر کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که ما باید درآمد‌های مالیاتی را جایگزین درآمد‌های نفتی کنیم برای این است که تورم کاهش پیدا کند برای این است که سفره مردم کمتر آسیب ببیند. تورم بدترین و غیرمنصفانه‌ترین شکل مالیاتی است که از عموم مردم به ویژه از طبقات محروم گرفته می‌شود.
درحالی طبق قانون اعلام سرمایه در سامانه جامع تجارت تنها مختص به فعالان صنف طلاست که عده‌ای از فعالان این بخش سعی در ایجاد ترس و نگرانی بین مردم دارند؛ در برخی اطلاعیه های منتشره به نقل از این افراد به دروغ آمده که ثبت سرمایه شامل مردم هم می شود!
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در راستای تشویق‌های مالیاتی اصناف و کسبه تقسیط بلندمدت‌تر برای افرادی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند درنظر گرفته شده است.
سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: طبق گزارش مدیران سامانه املاک و اسکان، تاکنون ۵۷۰ هزار واحد خانه خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شده و اخطارهای لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.
طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات یکی از بندهایی که ۲ سال است در قانون آمده، معافیت مالیاتی کسب و کارهای اینترنتی است؛ به گونه‌ای که کسب و کارهایی که از سکوهای خارجی به سکوهای داخلی منتقل شدند، ۲ سال از پرداخت مالیات معاف شده‌اند؛ این قانون سال ۱۴۰۲ اجرا شد و برای بودجه سال جاری هم در نظر گرفته شده است.
استاندار تهران با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، گفت: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.
مراجعان به مطب عموماً عمده مسائل خود را با پزشکان به عنوان مشاور امین یا دستکم سنگ صبور در میان می‌گذارند و این روزها فراوان هستند افراد مضطرب، افسرده یا خشمگینی که مالیات‌های سنگین(علاوه بر مشکلات دیگر) عامل ناخشنودی آنان است.
به گفته سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور، براساس حکم قانون ۱۴۴ مالیات مستقیم، هیچ آستانه‌ای برای معافیت مهریه لحاظ نشده است و تا زمانی که قانون تغییر نکند این معافیت پابرجا است.