مالیات

اخبار مهم درباره مالیات، فرار مالیاتی، اظهارنامه های مالیاتی و ... را در حوزه مالیات پرسون بخوانید.

وزیر راه و شهرسازی درباره انعقاد قراردادهای صوری برخی مالکان با بنگاه‌های املاک برای فرار از پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی گفت: هرگونه معامله باید کد رهگیری دریافت کند و خلاف این موضوع تخلف محسوب شده و با آن به طور حتم برخورد می‌شود.
معاونت حقوقی مالیاتی گفت: با اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی در خرداد ۱۴۰۰ ثبت فعالیت مودیان با صورت حساب‌های الکترونیکی بوده و دیگر نیازی به حضور ماموران مالیاتی نیست.
در بودجه امسال دو مالیات جدید چون مالیات از خانه و خودروهای لوکس در نظر گرفته شده است که افراد مشمول مالیات خودروها و منازل لوکس تا دو ماه دیگر شناسایی می‌شوند که به گفته معاون سازمان امور مالیاتی از نیروی انتظامی، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی اطلاعات مورد نیاز اخذ مالیات از لوکس نشین‌ها جمع آوری می شود.
طغیانی گفت: مسیر قانونی مسدود نیست و از جهت قانونی و آیین‌نامه داخلی مجلس می‌توان به این مسئله رسیدگی کرد ولی اینکه در حال حاضر در دستور کار باشد یا اینکه در کمیسیون‌ها مطرح باشد، بنده نشنیده‌ام و بعید می‌دانم چنین چیزی وجود داشته باشد که دولت پیشنهادی ارائه کرده و در حال بررسی باشد.
سازمان امور مالیاتی به منظور حمایت از کسب و کارها در مقابل تبعات اقتصادی کرونا، بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده را در ۱۰ بند ابلاغ کرد.

حالا ۵ روز از آغاز ثبت املاک خانوارها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در سامانه ملی املاک و اسکان می‌گذرد اما هنوز سئوالات و ابهات متعددی در خصوص چگونگی اجرای این طرح از سوی افکار عمومی مطرح می شود.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد:

ثبت نام بیش از یک میلیون مالک در سامانه املاک و اسکان

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: با پیگیر‌های کمیسیون اصل نود، ِسامانه املاک و اسکان راه‌اندازی و تاکنون اطلاعات املاک بیش از یک میلیون ایرانی در آن به ثبت رسیده است.
مدیر مجامع و حسابرسی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست بررسی چگونگی اجرای قانون مالیات، قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد را نافی قوانین این منطقه عنوان کرد و گفت: این قانون نظریه مالیات بر ارزش افزوده را از اساس نقض می‌کند.

معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir و با شعار «هر ایرانی یک مودی»، همینک آماده خدمات‎رسانی به مودیان مالیاتی می باشد.
یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر سرعت بالایی به خود گرفته مجازی شدن بخش بزرگی از واقعیت‌های زندگی است که بیشتر در بستر شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته و عده‌ای که اصطلاحاً به آن‌ها اینفلوئنسر می‌گوییم، به دلیل شهرت یا دنبال‌کننده بالایی که در شبکه‌های اجتماعی دارند درآمد‌های چند صد میلیونی و حتی میلیاردی برای خود رقم زده اند که در این باره چندین گزارش در همین صفحه نوشته ایم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خانوارهایی که بیش از دو واحد مسکونی (یکی در شهر محل سکونت و دیگری در شهر و روستایی غیر از محل سکونت) داشته باشند و بیش از ۱۲۰ روز خالی باشد مشمول مالیات می‌شود.
سازمان امور مالیاتی از شهریور سال ۱۳۹۸ برای شفاف‌سازی درآمد، جلوگیری از فرار مالیاتی و کمک به حسابرسی مالیاتی، ۱۵ گروه از فعالان اقتصادی را ملزم به ثبت‌نام در پایانه فروشگاهی کرد.
مطابق آخرین آمار عملکرد طرح کارورزی، بیش از ۱۴۱ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و جویندگان کار در طرح کارورزی ثبت نام کرده و بیش از ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی مشمول معافیت بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.
گزارش پرسون از یک طرح مالیاتی پر سر و صدا؛

اما و اگرهای اجرایی شدن مالیات از اینفلوئنسرها!

وقتی نمایندگان مجلس طرح اخذ مالیات ا اینفلوئنسرهای مجازی، را کلید زدند، سوالی در بین همه مردم مطرح شد و آن نحوه اجرایی شدن اینطرح بوده است.
یک اقتصاددان بیان کرد: اگر از فرار مالیاتی جلوگیری شود طبق آیه 59 سوره توبه می توانیم فقرا، کارکنان و همچنین بودجه سازمان مالیات را تأمین کرد.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با غیرفعال کردن حدود 2.5 میلیون ترمینال، تکمیل و صحت‌سنجی اطلاعات بالغ بر 4.7 میلیون ترمینال پذیرش دیگر و ارائه اطلاعات آن‌ها به سازمان امور مالیاتی در حال تکمیل آخرین مراحل اجرای مسئولیت‌های خود نسبت به قانون پایانه‌های فروشگاهی است.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، با بیان اینکه بعد از این موسسات کنکور موسسه فرهنگی محسوب نمی‌شوند تاکیدکرد که آنها در سال ۱۴۰۰ باید همچون سایر موسسات اقتصادی و شرکت‌های فعال در بخش خصوصی مالیات پرداخت کنند.
تکلیف جدید مجلس برای اصناف؛

یک حساب را تا اردیبهشت 1400 معرفی کنید

نمایندگان مجلس، اشخاص حقوقی و مالکان واحدهای صنفی را به منظور اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی موظف به معرفی یکی از حساب‌های بانکی خود به عنوان حساب فروش تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ کردند.