مالیات

اخبار مهم درباره مالیات، فرار مالیاتی، اظهارنامه های مالیاتی و ... را در حوزه مالیات پرسون بخوانید.

نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به لایحه بودجه 1401 علاوه بر تغییر پلکان افزایش حقوق، پلکان های مالیاتی را نیز که در بند 5 تبصره 12 بود، تغییر دادند.
نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حذف بند (ش) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه در خصوص دریافت مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد موافقت کردند.
معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای از فرصت ۱۰ روزه کلیه مشمولان مالیاتی که از طرف سازمان امور مالیاتی کشور پیامک دریافت کرده‌اند، برای ثبت اطلاعات سکونت و مالکیت در سامانه ملی املاک و اسکان کشور خبر داد.

نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید عده ای بازیگر و سلبریتی که اکثرا درآمد بسیار بالا و زندگی مرفهی دارند از معافیت مالیاتی بهره مند شوند اما کارگران در بخش های مختلف به خصوص کارگران مشاغل سخت مانند معادن مالیات بپردازند؟
در نشست علنی 5 اسفند ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، بیمه مرکزی و شرکت های بیمه بازرگانی از شمول بند (ذ) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه 1401 معاف گردیدند.
پرسون از استقبال سرد کسبه برای ثبت نام کارت خوان گزارش می دهد؛

برگشت وجه نقد در معاملات خرد و کلان

درحالی به دارندگان کارتخوان مهلت داده شد تا نسبت به اتصال دستگاه‌های کارتخوان خود به پرونده‌ مالیاتی‌شان در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی اقدام کنند، که بسیاری از کسب و کار های خرد و کلان به دنبال این هستند وجه نقد را جایگزین معاملات خود کنند.
سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: از ساعت ۱۴ امروز سایت برای کسانی که نتواسنتد کارتخوان‌ خود را به پرونده مالیاتی الصاق کنند، باز می‌شود.
در همسایگی منطقه آزاد ارس، جمهوری خودمختار نخجوان قرار دارد‌‌‌. دوستان با سرمایه‌گذاری در نخجوان، هم به هواپیما برای انتقال بار خود به کشورهای سی‌‌‌آی‌‌‌اس یا روسیه و بازارهای هدف دسترسی دارند و هم می‌‌‌توانند از طریق نخجوان، به ترکیه و از طریق ترکیه به دریای سیاه و در نهایت اروپا بارشان را انتقال دهند‌‌‌.
دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، گزارشی تطبیقی از احکام قانون بودجه 1400 با لایحه بودجه 1401 و آخرین تغییرات در کمیسیون تلفیق مجلس را منتشر کرد.
مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرایندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه دستگاه‌های کارتخوان تعیین تکلیف نشده هم مشمول مالیات سنوات گذشته می‌شوند و هم تراکنش آنها قطع و غیرفعال خواهد شد، گفت: مطابق با مقررات، بانک مرکزی مکلف به قطع و غیرفعال کردن تمام دستگاه‌های کارتخوانی است که متصل به پرونده مالیاتی نیستند.
کمیسیون تلفیق بودجه به تازگی تصویب کرده که در سال ۱۴۰۱ مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی مشابه سرزمین اصلی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود. این موضوع با اعتراضات بسیاری از جانب سرمایه گذاران مواجه شده است و حتی سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد این موضوع را غیر قانونی و غیر شرعی دانسته و بر این اعتقاد است که این موضع موجب کوچ هر چه بیشتر سرمایه گذاران از مناطق آزاد به سمت کشور‌های حوزه خلیج فارس می‌شود.
با تصویب هیات وزیران، ارائه دهنده‌گان خدمات پژوهشی( تحقیقاتی و فناوری) و آموزشی مدارس، مراکز فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی فناوری و سایر مراکز، موسسات و اشخاص حقیقی دارای مجوز از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.