مهلت ۲ روزه مودیان مالیاتی برای اتصال به سامانه مودیان

رییس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: طبق لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان از اول دی‌ماه ۱۴۰۲ تمام اشخاص حقوقی مشمول ارسال صورتحساب الکترونیکی هستند.
تصویر مهلت ۲ روزه مودیان مالیاتی برای اتصال به سامانه مودیان

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی موحدی بکنظر، رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه طبق لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان از اول دی‌ماه ۱۴۰۲ تمام اشخاص حقوقی مشمول ارسال صورتحساب الکترونیکی هستند، گفت: تعداد ۵ هزار مؤدی اشخاص حقیقی به صورت داوطلبانه و بدون اینکه سازمان فراخوان کرده باشد به سامانه مؤدیان متصل شده‌اند.

موحدی بکنظر افزود: از میان حدود ۷۰ هزار شرکت دولتی و غیردولتی، شرکت‌های بورسی و فرابورسی و سایر اشخاص حقوقی که به سامانه مؤدیان متصل شده‌اند حدود ۵۹ هزار و ۲۵۰ شرکت به طور مستقیم به این سامانه صورتحساب الکترونیکی ارسال می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم ارسال صورتحساب الکترونیکی از جانب شرکت‌های دولتی مشمول قانون اظهار کرد: تاکنون ۱۰۰ شرکت دولتی به سامانه مؤدیان متصل شده‌اند و حدود ۲۰۰ شرکت دولتی نیز موظف‌اند از اول دی‌ماه به این سامانه متصل شوند.

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی سازمان امور مالیاتی به دریافت بیش از یک میلیارد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مؤدیان پرداخت و افزود: با توجه به مکانیزم‌های اعتبارسنجی و الگوهای استاندارد صورتحساب‌ها تاکنون حدود ۵۲۰ میلیون صورتحساب مورد قبول در سامانه مؤدیان بارگذاری شده است.

وی با اشاره به ضمانت اجرایی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: طبق ماده ۲۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مؤدیانی که به سامانه امور مالیاتی متصل نشده و صورتحساب‌های الکترونیک را ارسال نکرده باشند به اندازه ۱۰ درصد کل فروش خارج از سامانه، جریمه می‌شوند.

منبع: ایرنا

572796