مالیات

اخبار مهم درباره مالیات، فرار مالیاتی، اظهارنامه های مالیاتی و ... را در حوزه مالیات پرسون بخوانید.

طی روزهای گذشته کسبه بازار امین حضور در مخالفت با اعمال مالیات بر تراکنش‌های بانکی و جمع آوری کالاهای خارجی دست به تجمع اعتراضی زدند.
مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، با بیان اینکه ثبت این‌گونه شرکت‌ها، معمولاً به شناسایی نشدن صاحبان واقعی درآمد و نهایتاً فرار از پرداخت مالیات انجام می‌شود، گفت: به دلیل خلأهای قانونی، رویه‌های غلط موجود و سایر عوامل، ثبت این‌گونه شرکت‌ها در سال‌های گذشته رشد قارچ‌گونه داشته است.
تمرکز دولت قبل بر روی تصمیم‌گیری در خصوص پیوستن ایران به دو کنوانسیون پالرمو و ‏CFT و حساسیت‌هایی که در مورد پیوستن ایران به این دو کنوانسیون در محافل کارشناسی و حقوقی و حتی سیاسی وجود داشت باعث شده بود تا از ورود ارز به کشور ممانعت شود.
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

سطح مالیات تولیدکنندگان کاهش یافت

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: سطح مالیات تولیدکنندگان از ۲۵ به ۲۰ درصد کاهش یافت.
پیگیری میزان مالیات پرداختی صاحبان خودروهای لوکس از سازمان امور مالیاتی نشان می‌دهد که تا ۲۲ اسفند ماه سال گذشته نزدیک به ۲۰۰۰ نفر از صاحبان این خودروها معادل ۱۲ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند.
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در حال حاضر مالیات دریافتی ما از حقوق بگیران دولتی و غیردولتی حدود دو برابر مالیات مشاغل است که در سال جاری حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.
امیر سیاح‌‌ گفت: با قطع پوزهای بی صاحب، به‌زودی دستفروش‌ها باید مالیات بردرآمد بپردازند براساس مصوبه بودجه ۱۴۰۱ بزودی هنرمندان از مالیات درآمد معاف می‌شوند این منصفانه نیست مجلس تجدیدنظر کند.
در هفتمین جلسه شورای عالی کار مصوب شد که هیچ کارگر مشمول قانون کار، کمتر از ۵ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان در ماه دریافتی نخواهد داشت. بر این اساس حداقل دریافتی حقوق یک کارگر مشمول پرداخت مالیات ۱۰ درصدی است.
بانک ملی ایران گفت: در پی الزام سازمان امور مالیاتی و شرکت شاپرک مبنی بر اجرای ماده 11 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، تکمیل پرونده های مالیاتی دارندگان کارتخوان‌های این بانک به منظور ادامه خدمت رسانی به مشتریان ضروری است.