تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

رژیم غذایی نوردیک بر اساس غذاهایی است که به صورت محلی در دانمارک، سوئد، نروژ، فنلاند، گرینلند، جزایر فارو در دانمارک و ایسلند تولید می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده این رژیم به راحتی در این کشورها و البته در بسیاری از کشورها در دسترس است و به‌ طور پایدار تولید می‌شود.
در شرایطی که یک رژیم غذایی مغذی و متعادل از ارکان اصلی یک زندگی سالم و طولانی محسوب می‌شود، برخی مواد غذایی نیز وجود دارند که می‌توانند به آرامی یا سریع موجب مرگ انسان شوند.
متخصص پوست و مو گفت که باتوجه به شرایط جغرافیایی محل زندگی، توصیه اکید بر مصرف مرتب و روزانه از ضدآفتاب‌های صورت برای حفاظت‌ از اثرهای مخرب آفتاب روی پوست است.

آش پرپوله یکی از غذا‌های محلی استان کردستان (شهر سنندج) و مناسب برای فصول سرد سال بوده که حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، فیبر، نشاسته، منیزیم، منگنز، آهن، مس، روی (زینک)، گوگرد، اسید فولیک و لینولئیک است.
طبق تحقیقات صورت گرفته عصاره این گیاه با برخی از باکتری‌های بیماری زای موجود در دهان مانند «استرپتوکوک موتانس» و «کاندیدا آلبیکانس» مقابله می‌کند.
با داشتن مژه‌های زیبا، هنگامی‌که می‌خواهیم آرایش کنیم، چشمان جذاب‌تری خواهیم داشت. همچنین اگر چهره‌ای طبیعی بخواهیم باز هم مژه‌های سالم و بلند در زیبایی ما تاثیرگذار خواهد بود.
درمان اختلالات خواب، رفع سنگ کلیه و درمان سردرد های عصبی تنها نمونه ای از “خواص بهارنارنج” و دمنوش آن است.
متخصص طب سنتی با اشاره به تدابیر طب سنتی در درمان میگرن، گفت: پرهیز از افراط در مصرف غذاهای غلیظ، فست فودها، ترشیجات و غذاهایی با طبع سرد، چای پررنگ، شکلات و قهوه، غذاهای پر ادویه توصیه می‌شود.

اختلال هذیان یک بیماری روانی است که عموماً نادر است و در آن فرد دچار هذیان می‌شود اما بدون همراهی با توهم، اختلال تفکر، اختلال خلقی یا سطحی شدن عاطفه.
حقایقی درباره خوردن پرتقال وجود دارد که قبل از مصرف باید بدانید، همینطور مصرف پرتقال برای برخی افراد خطرناک است.
متخصصان دریافتند که نیترات موجب افزایش دو نوع پروتئین طبیعی در ماهیچه‌ها می‌شود که به نوبه خود در ذخیره‌سازی و آزادسازی کلسیم نقش دارند و این فرآیند برای انقباض عضلات حیاتی است.
محققان نسبت به بارزترین نشانه ابتلا به سرطان تخمدان هشدار می‌دهند و تاکید می‌کنند زنان علائم این بیماری را جدی بگیرند.
کارشناسان بهداشت در مورد این موضوع که آیا عفونت مجدد یکی از ویژگی‌های سویه پنجم است یا خیر و اینکه کدوم افراد احتمال ابتلای مجدد دارند، بسیار اختلاف نظر دارند.
سازمان آگهی های پرسون