تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

کنترل نفخ معده با کنترل عادات غذایی اتفاق می‌افتد؛ یعنی نخوردن آب، مایعات و سالاد همراه غذا؛ البته منظور این نیست که مایعات و دوغ و ماست مصرف نکنیم بلکه باید با غذا میل نشود.
براساس اعلام سازمان دامپزشکی کشور از ابتدای امسال تاکنون ۳ بیمار مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شناسایی شده‌اند که هر سه مورد درمان شده و بهبود یافته‌اند.
یکی از روش های رایج برای حفظ دندان خراب پر کردن آن است. اکثر ما بعد از پر کردن درست نمی دانیم که چطور می توانیم آن را حفظ کنیم و به راحتی به آن آسیب می زنیم.
خاکشیر یکی از بهترین شربت ها برای رفع تشنگی است که دارای خواص دیگری هم می باشد و به دلیل ریز بودن ذراتش، شستن آن روشی خاص دارد.
محققان می‌گویند استفاده مداوم از دارو‌های ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن برای درمان کمردرد حاد ممکن است آن را به یک بیماری مزمن تبدیل کند.
متخصص قلب و عروق گفت: نارسایی قلبی معمولا دو نوع است. در نوع اول خون به اندازه کافی به اندام‌ها نمی‌رسد و در نوع دوم بیمار با تنگی نفس و ورم اندام‌ها مواجه می‌شود.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که وابسته به مصرف قهوه هستند، ممکن است با افزایش میزان کلسترول روبرو باشند.

رئیس مرکز تحقیقات کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سیگار موجب یک سوم علل مرگ مردان در میانسالی است.

بیشتر نوشیدنی‌های شیرین یا ناسالم واقعاً غیرضروری هستند، زیرا فقط مقادیر زیادی شکر افزوده شده و مواد مغذی کم فراهم می‌کنند و یا اصلاً هیچ مواد مغذی در خود ندارند؛ بنابراین باید سعی کنید کالری خود را برای غذای باکیفیتی که در واقع مواد مغذی بدن شما را تأمین و شما را سیر می‌کند، نگه دارید.
تا به حال مطالعات بسیاری در مورد فواید گردو بر سلامت به‌خصوص کاهش خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی و سرطان کولون صورت گرفته ‌است. اما براساس پژوهش اخیر، چنین تاثیراتی را می‌توان ناشی از تاثیر گردو بر باکتری‌های فلور روده‌ای دانست.
محققان با قرار دادن موش های ماده در معرض صداهای جیغ، به کاهش سطح استروژن و هورمون آنتی مولرین که برای باروری حیاتی هستند اشاره کردند. پژوهشگران اعلام کردند که استرس همچنین تعداد و کیفیت تخمک ها را کاهش داده و در نتیجه نوزادان کوچکتر می شوند.
بیماری نقرس بیشتر در آقایان و معمولا با درد شصت پا ظاهر می شود. ورم و درد مچ پا، زانوها، پاها، مچ دست و آرنج نیز از دیگر علایم این بیماری است

تحقیقات جدید نشان می دهد که اتخاذ یک رژیم غذایی سرشار از حبوبات، آجیل،غلات کامل و مقادیر کم گوشت قرمز و فرآوری شده همراه به رژیم روزه داری می تواند طول عمر را افزایش دهد.
بر اساس یک مطالعه جدید، غربالگری سرطان کولورکتال در زنان قبل از ۵۰ سالگی می تواند خطر ابتلا به این سرطان را در مقایسه با افرادی که غربالگری ندارند، به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
سازمان آگهی های پرسون