تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

اگر جز افرادی هستید که بیشتر روز را به واسطه شغل و فعالیت خود به صورت نشسته می گذرانید در این مطلب همراه شوید زیرا به موضوع ورزش پشت میز نشین ها پرداخته ایم.
کمر درد مشکل رایجی است که بسیاری از ما بارها آن را تجربه کرده‌ایم. البته بعضی افراد به طور مزمن دچاراین بیماری هستند. تغذیه می‌تواند در هر کدام از انواع کمر درد نقش مهمی داشته باشد. به این ترتیب برای کاهش میزان درد به افرادی که دچار کمر درد مزمن هستند توصیه می‌شود رژیم غذایی خاصی در پیش بگیرند.
به گفته پژوهشگران قهوه می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. به طور خلاصه، به نظر می‌رسد که قهوه در حد اعتدال به خصوص زمانی که به صورت سیاه و بدون شکر مصرف شود برای اکثر افراد مفید است. همان طور که «کلارک گیبل» بازیگر مشهور هالیوودی گفته بود: «تا زمانی که قهوه ننوشم هرگز نمی‌خندم».
غذای فرآوری شده تنها شامل وعده های مایکروویوی و دیگر غذاهای آماده نمی شود. هر غذایی که به نحوی از شکل طبیعی خود خارج شده باشد، چه به دلایل ایمنی چه برای راحتی، غذای فرآوری شده نام می گیرد. این یعنی از آنچه فکرش را می کنید بیشتر غذای فرآوری شده می خورید.
ترکیبی از کووید، آنفلوآنزا و ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) چیزی که به عنوان «سه‌گانه» امسال شناخته شده موجب افزایش موارد بستری در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی است.
ما می‌دانیم که زمستان با افزایش بیماری سرماخوردگی و سایر عفونت‌های تنفسی همراه است. این تا حدی به این دلیل است که ما زمان بیشتری را در داخل خانه و با افراد دیگر می‌گذرانیم و ویروس‌ها در آن هوای خشک بیشتر زنده می‌مانند. اما اینکه آیا هوای سرد و مرطوب این فصل ممکن است سیستم ایمنی بدن ما را تضعیف کند، کاملا مشخص نیست.
خطرات مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری

مصرف کره بادام زمینی برای چه افرادی ممنوع است؟

یک کارشناس ارشد تغذیه با هشدار نسبت به مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری تاکید کرد:«« اگر آلرژی به کره بادام زمینی در دوران بارداری ایجاد شود هم برای مادر باردار و هم برای جنین مضر است باید با احتیاط این ماده غذایی را مصرف کنند و حتی افرادی که سابقه آلرژی در خانواده دارند ترجیحا از کره بادام زمینی در دوران بارداری استفاده نکنند و ترجیحا از سایر مغزها استفاده کنند.»
برگرفته از کتاب چگونه از پیری زودرس جلوگیری کنیم

به تشنگی تان اعتماد نکنید

با افزایش سن، مکانیسم تشنگی ما کمتر قابل اعتماد می­شود و بدن بیشتر مستعد کم آبی است.
آلودگی بدون شک یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در جهان است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سرب های موجود در هوا سالانه میلیون‌ها مرگ زودرس را به دنبال دارد. متأسفانه، بسیاری از سازمان‌های بهداشتی آن را به‌عنوان علت مرگ ذکر نکرده‌اند اما این مسئله می‌تواند خطرات نگران‌کننده‌ای را برای برخی گروه‌ها به ویژه مادران باردار به gدنبال داشته باشد.
مطالعه جدید محققان مؤسسه ملی بهداشت (NIH) نشان می‌دهد افرادی که به‌اندازه‌کافی مایعات نمی‌نوشند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن قرار دارند و احتمال مرگ در سنین پایین‌تر در آن‌ها بالاتر است. این مطالعه ارتباط بین هیدراتاسیون و پیری را تأیید می‌کند. مطالعه جدید از تحقیقات قبلی همین تیم تحقیقاتی الهام می‌گیرد و تأثیر طولانی‌مدت آب بر سلامت موش‌ها را بررسی می‌کند. این مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد موش‌هایی که به‌اندازه‌کافی مایعات نمی‌نوشند، حدود ۶ ماه طول طول عمر کمتری دارند که حدوداً معادل ۱۵ سال زندگی انسان است.
وقتی به ویتامین C فکر می کنید، ناگزیر به پرتقال فکر می کنید. اما اگر به شما بگوییم که این میوه در بخش C در مقایسه با برخی دیگر از میوه‌ها بسیار ضعیف است، چه؟ در حالی که پرتقال دارای 70 میلی گرم ویتامین C در هر میوه متوسط ​​است، هر یک از این میوه ها و سبزیجات با طراوت حاوی مقدار بیشتری در هر وعده هستند.
در حالی‌که در مطالعات گذشته مصرف سیب‌زمینی با خطر ابتلا به دیابت ارتباط داده شده است، مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد سیب‌زمینی می‌تواند برای سلامتی مفید باشد. در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله‌ی Diabetes Care منتشر شد، گروهی از پژوهشگران دریافتند که خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در افرادی که سیب‌زمینی آب‌پز مصرف می‌کنند.
هنگام بالا رفتن سطح آلودگی هوا با مصرف برخی انواع نوشیدنی‌ها می‌توان سموم را از ریه‌ها پاک کرد.
اگر یک روز ناراحت کننده سپری کرده‌اید و یا اخبار و رویدادهای تلخ روح و روانتان را آزرده است، می‌توانید با تهیه یک دمنوش خانگی نشاط آور تا حدودی این حال بدتان را تغییر دهید.
در طول بارداری تغییرات فیزیکی و هورمونی زیادی برای بدن اتفاق می افتد. نحوه تغذیه در طول این زمان روی سلامت شما و فرزندتان تاثیر زیادی می گذارد، در این مطلب فواید مصرف هندوانه در دوران بارداری را بررسی می کنیم.
اگر زمستان برای شما مشکل پوستی، پوست خشک و پاشنه های ترک خورده ایجاد می کند، وقت آن است که این پدیکور آسان را امتحان کنید!
پدیکور، از جمله روش های رسیدگی و درمانی پا است که باعث زیبایی و نرمی آنها شده و خستگی را از تن شما بیرون خواهد کرد.

آزمایش خون که گاهی به عنوان پانل خون نیز شناخته می شود آزمایشی از یک نمونه خون است که برای بررسی موارد مختلف، از جمله عملکرد اندام‌ های خاص ( مانند کبد ، کلیه ، تیروئید و قلب ) ، عفونت ‌ها و اختلالات ژنتیکی خاص، و همچنین برای ارزیابی سلامت عمومی فرد استفاده می ‌شود.
التهاب و ورم حلق دارای دو حالت حاد و مزمن است. نوع حاد التهاب حلق غالبا با التهاب مجاری فوقانی تنفسی همراه می باشد وعلت آن عفونت های ویروسی یامیکروبی است.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های ویتامین D (دی) می‌تواند به پیشگیری از بروز بیماری‌های پسوریازیس، آرتریت روماتوئید، لوپوس و سایر بیماری‌های خودایمنی کمک کند.بیماری‌های خودایمنی زمانی رخ می‌دهند که سیستم ایمنی بدن فرد درگیر فعالیت مخرب علیه اعضای بدن خود شود.
اخیرا متخصصان گیاهان دارویی عنوان کرده اند، دارچین به عنوان یکی از ادویه های بسیار خوشبو و خوش طعم، جدا از خاصیت شگفت انگیزش در کاهش وزن و لاغری، کنترل دیابت، درمان تنگی نفس و کاهش فشار خون، خاصیت بسیار زیادی در کنترل کم کاری تیروئید دارد.
سازمان آگهی های پرسون