تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

به گفته متخصصان ۹۰ درصد سکته‌های مغزی به دلیل داشتن سبک زندگی نادرست رخ می‌دهند، اما در عین حال تشخیص و درمان به موقع این بیماری، شانس بهبودی کامل را در صورت بروز سکته مغزی بالا می‌برد.
رژیم غذایی ژاپنی حاوی انواعی از غذاهای تخمیرشده است و سوپ میسو یکی از معروف‌ترین آنهاست. در این مطلب پنج غذایی را معرفی می‌کنیم که در رژیم غذایی سنتی ژاپن جایگاه مهمی دارند.
دانه چیا برای کودکان باعث می شود رشد و حفظ سلامتی کودکان به بهترین شکل انجام شود. دانه چیا با رنگ های گوناگون مثل سفید، خاکستری، قهوه ای و سیاه وجود دارد. این دانه ها مثل تخم شربتی و یا تخم ریحان در داخل آب حالتی ژله ای می شوند.
علاوه بر طعم‌دهی غذا، از خواص ادویه جات می‌توان به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها استفاده کرد. ادویه‌ای که در این مطلب معرفی می‌کنیم خواص فراوانی برای پوست و به تعویق انداختن روند پیری پوست دارد.
هر کدام از پوزیشن‌ها و حالت‌های خوابیدن مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مطلب شما را با بهترین و بدترین حالت‌های خوابیدن برای افراد مبتلا به بیماری قلبی آشنا می‌کنیم.
چیز دیگری به آغاز تعطیلات نوروز و پایان سال جدید نمانده است و شما هم مثل خیلی از افراد شاید از افزایش وزن خودتان در عید نگران باشید. اضافه وزن در نوروز یکی از معضلاتی است که به دلیل تغییر در روند زندگی و رژیم غذایی ایجاد می شود. شما باید بدانید که چگونه می‌توانید از این تعطیلات به اندازه کافی لذت ببرید بدون اینکه در برنامه کاهش وزن شما اختلال ایجاد شود.
تفاوتی ندارد برای انجام یک چکاپ ساده به پزشک مراجعه می کنید یا قصد انجام آزمایش های پزشکی معمول را دارید؛ قبل از آن لازم است مواردی را رعایت کنید تا نتیجه ی معاینات و آزمایش‌ها به دور از واقعیت نباشد.
سیری زودرس : طبیعی است که بعد از خوردن یک وعده غذایی احساس سیری کنید. با این حال، اگر دائما و بدون علتی مشخص احساس سیری، پری و سفتی شکم داشته باشید، ممکن است یک بیماری زمینه ای علت آن باشد.
پروتئین یکی از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد سالم بدن است. کمبود پروتئین در بدن باعث بروز برخی مسائل خواهد شد که بهتر است هرچه زودتر با روش های علمی اقدام به پیشگیری کنید. اما چه علائمی گویای کمبود پروتئین هستند؟!
منظور از بلوغ، دوره‌ای است که طی آن صفات ثانویه جنسی به وجود می‌آید و توانایی تولید مثل ایجاد می‌شود. بی‌شک ژنتیک، عامل اصلی تعیین‌کننده زمان شروع بلوغ است، اما به نظر می‌رسد که عوامل دیگری نیز روی زمان شروع بلوغ تاثیر دارد. کما این‌که مشخص شده است که تغذیه، وضع عمومی سلامت، موقعیت جغرافیایی، تماس با نور و وضع روانی هر فرد در زمان بروز نشانه‌های بلوغ جسمی موثر است.
دلایل زیادی برای گوش درد وجود دارد که برخی از آنها خفیف هستند و در خانه قابل درمان، ولی در برخی از مواقع گوش درد می‌تواند در طولانی مدت مشکلات زیادی بوجود آورد. احساس ناراحتی در گوش می تواند به دلیل عفونت گوش و یا مشکلاتی باشد که بیانگر بیماری جدی تری است که می تواند کیفیت زندگی بیمار را تحت الشعاع قرار بدهد.
طب سنتی، افراد را در دسته‌های مزاجی مختلفی طبقه‌بندی کرده صبحانه‌های مناسبی را نیز برای هر مزاج در نظر گرفته است. در ابتدا افراد باید نوع مزاج خود را بشناسند تا بتوانند صبحانه مناسب‌شان را انتخاب کنند.
عوامل مختلفی در بروز انواع سردرد در زنان و مردان از جمله سابقه خانوادگی و سن نقش دارد. اما بعضی از سردردهایی که در زنان بروز می‌کند منشأ هورمونی دارد و به دلیل نوسانات استروژن و پروژسترون رخ می‌دهند. افت چشمگیر سطح استروژن قبل از چرخه ماهانه یکی از عوامل زمینه‌ساز سردردهای هورمونی و سردرد در زنان است. یکی از مهم‌ترین علت سردرد شدید در زنان، قاعدگی یا پریود است.
اگر همه بدانند که ورزش صبحگاهی چقدر مفید است، انجام اینکار را از خود دریغ نمی کنند. اگر هر روز صبح زود از خواب بیدار شوید، اینکار به یک عادت روزانه در زندگی شما تبدیل می شود.انجام روزانه تمرینات صبحگاهی، یک عادت بسیار مفید و سالم است. جدا از آن، ورزش های صبحگاهی (حتی قبل از صبحانه) کالری بیشتری نسبت به ورزش های ظهر یا عصر می سوزاند و این کالری سوزی در تمام طول روز ادامه پیدا می کند.
ما می‌دانیم که رژیم غذایی و خواب ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. اما حقیقت این است که ما هنوز به خوبی نمی‌دانیم که مواد مغذی چگونه بر خواب فرد تاثیر می‌گذارند. در این مطلب، ویتامینی که نقش مهمی در میزان خواب ما، میزان آرامش و کیفیت خواب دارند را بررسی می‌کنیم.
شادی و انرژی مسری است و زمانی که افرادی با نشاط و پر انرژی در کنار ما هستند انرژی و نشاط ما هم افزایش می یابد .افرادی که با رفتارهایشان و کلامشان به ما حس خوبی می دهند و بودن در کنار آنها برای ما لذت بخش است.
پس با ما در مجله خبری پرسون همراه باشید تا با 5 راهکار حفظ انرژی آشنا شوید.
هرگونه علامت غیرعادی و تغییر در عادات گوارشی خود را جدی بگیرید. طولانی‌ترین اندام در بدن ما، روده‌های ما هستند. انسداد روده (Ileus) یک بیماری اورژانسی است که به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. متأسفانه علائم این بیماری بسیار شبیه به دیگر بیماری‌های گوارشی نظیر یبوست است و همین مسئله باعث مراجعه دیر هنگام به پزشک می‌شود.
سازمان آگهی های پرسون