طرز مصرف آبلیمو برای کبد چرب / طبع آبلیمو سرد است یا گرم؟

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که برای داشن یک کبد سالم، لیمو را در رژیم غذایی خود به هر شکلش داشته باشید.
تصویر طرز مصرف آبلیمو برای کبد چرب / طبع آبلیمو سرد است یا گرم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، آبلیمو دارای طبعی سرد و خشک است و برای گرم مزاجان باعث لطافت پوست می شود. برای التهابات بدن به خصوص التهاب معده مفید است و درمان اکثر بیماری های پوستی است. برای درمان تب و گرمازدگی مفید است و تقویت کننده معده است و باعث پاکسازی کبد می شود.

چکاندن آبلیمو و عسل در چشم باعث می شود که نور چشم زیاد شود و درمان کننده آب مروارید است. برای رفع خستگی و کاهش حرارت بدن مفید است و از افزایش چربی زائد بدن جلوگیری می کند و باعث لاغری می شود.

اگر جزو افرادی هستید که در اثر قرار گرفتن زیر آفتاب دچار سردرد می شوید، درمان شما آبلیموی تازه است.

برای رقیق شدن و تصفیه خون مفید است و با توجه به اینکه سموم را دفع می کند باعث سبک شدن بدن می شود.

برای هضم بهتر غذا و جلوگیری از نفخ سنگینی بعد از غذا با غذای خود آبلیمو بخورید. شربت آبلیمو و عسل بهترین درمان خانگی برای درمان گلو درد است.

استفاده از آبلیمو با آب باعث می شود که اسیدی بودن ابلیمو کمتر شود و مضرات آن پایین بیاید ولی این ترکیب تمام خواص آبلیمو را خواهد داشت. برای کاهش وزن و پاکسازی کبد بسیار مفید می باشد.

توجه داشته باشید که اسید سیتریک موجود در لیمو باعث افزایش تولید صفرا در کبد شما می شود که به سم زدایی از سموم بدن کمک می کند.

یکی از شگفت انگیز ترین خواص آبلیمو این است که ویتامین C موجود در لیمو علاوه بر تسکین تشنگی شما در شکستن الکل در کبد کمک می کند.

خوشبختانه آب لیمو نه تنها به سم زدایی کبد کمک می کند بلکه از سایر اندام های بدن هم مراقبت می کند تا آسیب نبینند. تحقیقات جدید توسط دانشمندان هندی نشان داد که هسپریدین برای محافظت از کبد خوب است یعنی از ورود مواد سمی به کبد جلوگیری میکند.

منبع: ایسکانیوز

668617