تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

استفاده از دوغ عوارض و مضراتی را به همراه دارد، به طوری که مصرف دوغ برای خانم ها و برخی افراد عوارض جدی برای سلامت بدن دارد.

در ماه مبارک رمضان با رعایت تنوع و تعادل در مصرف غذا، می‌توانید نیازهای تغذیه‌ای شامل آب، املاح، ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و انرژی مورد نیاز بدن را تامین کنید. در این میان سحری یکی از وعده‌های مهم غذایی این ایام است که به هیچ عنوان نباید فراموش شود.
عرق نکردن بدن به شکل طبیعی "انهیدروزیس" دلایل مختلفی دارد و می تواند خطرات بسیار جدی را به همراه داشته باشد، البته راه هایی برای درمان آن نبز وجود دارد.
خوراکی‌ها و غذاهای مختلف، از راه‌های مختلفی می‌توانند استرس را کاهش دهند؛ مثلا با افزایش میزان سروتونین، که نوعی ماده شیمیایی آرام‌بخش در مغز است. بعضی غذاهای نیز می‌توانند کورتیزول و آدرنالین را که هورمون های استرس هستند، کاهش دهند.
فوق تخصص آسم و آلرژی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری رینیت آلرژیک را یک بیماری التهابی شایع مخاط بینی عنوان کرد که با توجه به شباهت علایم آن با کووید ۱۹ باعث نگرانی برخی از مبتلایان شده است.
به گفته متخصصان ۹۰ درصد سکته‌های مغزی به دلیل داشتن سبک زندگی نادرست رخ می‌دهند، اما در عین حال تشخیص و درمان به موقع این بیماری، شانس بهبودی کامل را در صورت بروز سکته مغزی بالا می‌برد.
سازمان آگهی های پرسون