تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: هیچکدام از انواع جگر ویژگی‌های خاص بهتری نسبت به دیگری ارائه نمی‌دهند با این حال، جگر گوسفند کمی مغذی‌تر است و چربی بیشتری نیز دارد.
ویتامین E به زنان کمک می‌کند تا هورمون‌های بدن‌شان تنظیم شوند. با تعادل پیدا کردن هورمون‌ها سندرم پیش از قاعدگی در زنان نیز کاهش می‌یابد. همچنین با تنظیم هورمون‌ها اضافه‌وزن‌های ناشی از عدم تعادل هورمون‌ها بهبود می‌یابد.
چای سبز، چای سیاه و حتی چای سفید هرکدام به نحوی دارای خواص پیشگیری از سرطان هستند. بر اساس یک تحقیق در سال ۲۰۱۵، چای سیاه توانایی القای آپوپتوز (مرگ سلولی) در سلول‌های سرطانی در روده بزرگ انسان را دارد.
خواب یک فرآیند برای بازسازی و سلامت بدن است و اهمیت خواب با بالاتر رفتن سن در زندگی بیشتر می شود، از این رو بهتر است نکاتی را درمورد خواب سالمندان بدانید.
فواید مصرف شکلات برای سلامتی، به‌ویژه نقش بالقوه آن در کاهش خطر مرگ زودهنگام، موضوعی داغ در میان محققان بوده است. نتایج مطالعه جامع جدید نشان می‌دهد که مصرف شکلات می‌تواند خطر مرگ‌ومیر را تا ۱۰ درصد کاهش دهد.
بادام یک آجیل سالم است که در مورد فواید سلامتی آن بسیار گفته و نوشته شده است. با این حال، آیا می‌دانید در صورت مصرف بیش از حد بادام ممکن است عوارض جانبی تجربه کنید؟
رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت تاکید کرد: سالمندان در صورت بروز هرگونه علائم نگران‌کننده ناشی از گرمازدگی مانند تشدید حالت‌های تپش قلب، تنگی نفس شدید، سردرد شدید و یا تهوع و استفراغ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنند.
روش‌های کاهش وزن بسیار زیادی موجود می‌باشد که اکثر گزینه ها به رفتن به باشگاه، رژیم های سخت غذایی، و کلاس های رقص مختلف محدود می‌شود. به راستی که این ها همگی روش های لاغری می باشند اما راه‌های آسان‌تر و سریع‌تری به غیر از این گزینه‌ها نیز وجود دارد که می تواند زندگی را برای شما راحت‌تر کند!
نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی سالم و کم‌چرب، میزان مرگ‌ومیر را در میانسالان و سالمندان کاهش می‌دهد، در حالی که رژیم‌های ناسالم و به‌طور کلی کم کربوهیدرات این میزان را افزایش می‌دهند.
میوه‌ها را از بهترین منابع تأمین کننده مواد مغذی هستند، زیرا علاوه بر تأمین نیازهای بدن موجب شادابی و طراوت پوست و پیشگیری از بیماری‌ها نیز می‌شوند. در بین میوه‌های فصل تابستان، آلو یکی از میوه‌هایی است که خوردن آن برای سلامت افراد به ویژه خانم‌ها، خیلی لازم است.
در بدن افرادی که دچار سکته قلبی می شوند از یک ماه قبل نشانه های اولیه برای هشدار سکته قلبی رخ می دهد که با شناخت آن ها میتوانید از سکته قلبی جلوگیری کنید.
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: قطع مصرف نان و برنج در مبتلایان به دیابت اقدام نادرستی است و حتی این امکان وجود دارد که با قطع این مواد غذایی اختلالات و عوارض ناشی از دیابت تشدید شود.
سازمان آگهی های پرسون