با این میوه برای همیشه از یبوست خلاص بشو

زردآلو از میوه‌های محبوب تابستانی است که به دلیل خواص فراوانش جایگاه ویژه‌ای دارد
تصویر با این میوه برای همیشه از یبوست خلاص بشو

به گزارش سایت خبری پرسون، زردآلو یک میوه هسته‌دار و کوچک با پوستی نازک است که هسته‌ای در مرکز دارد و دانه‌های آن را نگه می‌دارد. این میوه هم به‌صورت تازه و هم خشک مصرف می‌شود و به دلیل اندازه کوچک و طعم دلپذیر، یک گزینه عالی برای میان‌وعده به شمار می‌آید.

زردآلو خشک شده علاوه بر اینکه یک منبع خوب فیبر برای بهبود هضم است، به‌راحتی قابل حمل بوده و در هر زمان قابل مصرف است. این میوه غنی از فیبر، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست که می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی، سلامت پوست و کاهش التهابات کمک کند.

زردآلو یکی از منابع مهم فیبر غذایی است که به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. هر فنجان زردآلوی تازه حدود ۳.۱ گرم فیبر دارد که تقریباً ۱۱ درصد از نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند. فیبر موجود در زردآلو به دو نوع محلول و نامحلول تقسیم می‌شود که هر دو برای سلامتی حیاتی هستند.

فیبر محلول به نرم شدن مدفوع کمک می‌کند تا به راحتی از دستگاه گوارش عبور کند، در حالی که فیبر نامحلول باعث افزایش حجم مدفوع شده و از یبوست جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، فیبر موجود در زردآلو به کاهش سطح کلسترول، کنترل قند خون و افزایش سیری کمک می‌کند.

منبع: برترین ها

786240

سازمان آگهی های پرسون