خواص مفید لیمو برای پوست

اغلب افراد از خواص و مزایای پوست لیمو آگاه و نیستند و از آن استفاده نمی کنند، اما پوست لیمو دارای خواص بی نظیری است و همچنین کاربردهای باورنکردنی را در خانه داری و زیبایی به همراه دارد.
تصویر خواص مفید لیمو برای پوست

به گزارش سایت خبری پرسون، شما چندین تکنیک در این لیست خواهید یافت که در آن پوست لیمو برای اهداف غذایی مصرف می شود. اما استفاده از پوست لیمو در واقع بسیار گسترده تر از کاربردهای آن است.

به طور معمول, شما خواهید فهمید که لیمو می تواند به عنوان یک جز در سس ها، گارنیش ها و امثال آن استفاده شود.

سس سرکه سویا مرکبات

کره ترکیب لیمو و رز ماری

زست یا همان اسانس لیمو

نمک سیزن مرکبات

2- گراتین لیمو:

پوست لیمو خوراکی است و روش های مختلفی برای استفاده از آن ها در رژیم غذاییتان وجود دارد. چنانچه در بخش خانه داری نمناک توضیح داده ایم، یک روش دیگر, انجماد پوست و رنده کردن آن ها به قطعات واقعاً ریز است. وقتی این کار را کردید, آن ها را روی غذای خود بریزید و همانطور که می خواهید غذا بخورید.

رنده کردن پوست مرکبات، طعم میوه ای را به غذا می دهند و به شما اجازه می دهد از غذای خود بهتر لذت ببرید. توجه داشته باشید که دانه های لیمو بسیار تلخ هستند، پس حتما آنها را دور بریزید.

3- مکعب های یخ لیمو:

برای این کار، می توانید از آب لیمو هم استفاده کنید. یک قابلمه را با آب داغ پر کنید و پوست لیمو را درون آن بریزید و بگذارید تا یک ساعت بماند تا مطمئن شوید که لیمو به طور کامل در آب حل شده است.

از این تکه های یخ برای آب میوه های خود استفاده بکنید و از طعم کاملاً متفاوت آن لذت ببرید.

4- تونر پوست با پوست لیمو:

بعد از یک روز سخت در بیرون از منزل, کمی از پوست لیمو را بردارید و به آرامی آن ها را روی صورت خود بمالید و با دقت پوستش را فشار دهید تا کمی آب ازش بیرون بیاید. همانطور که در این بخش جالب از نمناک می خوانید، این تنها تونر پوست نیست، بلکه به روشن و تمیز کردن منافذ پوست کمک می کند و بعد آن را با آب گرم بشویید و از صافی صورت خود لذت ببرید!

منبع: نمناک

786861

سازمان آگهی های پرسون