تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

زانو درد مشکل شایعی است که در هر کدام از ساختارهای استخوانی زانو از جمله مفصل زانو (استخوان ران، درشت نی، نازک نی)، کاسه زانو (کشکک زانو) یا رباط ها و غضروف هاوومینیسک زانو بوجود می‌آید. اغلب مشکلات زانو به خوبی به روش‌های درمانی محافظه کارانه واکنش نشان می‌دهند و به جراحی نیاز ندارند
برنامه غذایی مصرفی ارتباط مستقیمی با سلامت و زیبایی پوست دارد، به همین دلیل مصرف برخی غذاها و مواد غذایی موجب به هم ریختن پوست سالم و زیبای شما می‌شود.
مهم‌ترین ویژگی‌ای که از یک معجون گیاهی تابستانی توقع داریم، خنک بودن و رفع تشنگی است. این معجون علاوه بر این ویژگی‌ها، قند، فشار و چربی خون را هم پایین می‌آورد. درضمن عناب برای تقویت سیستم گوارشی و معده هم بسیار موثر است.
مطالعات نشان می‌دهد مصرف پیاز برای جریان خون موثر است، در واقع، یکی از ترکیبات موجود در پیاز مانع از تشکیل لخته‌های خون در عروق می‌شود.
رژیم روزه‌داری متناوب شش روش دارد که ساده‌ترین حالت آن ۱۲ ساعت روزه‌داری است که ساعاتی از آن را در خواب می‌گذرانیم در این روش فرد ۱۲ ساعت از شبانه‌روز را چیزی نمی‌خورد به طورمثال از هشت صبح تا هشت شب صرف غذا آزاد و باقی ساعات ممنوعیت غذا خوردن وجود دارد.
در مطالعات جدید علمی ثابت شده که جذب کلسم بیشتر در شب صورت می‌پذیرد و بهتر است پنیر به عنوان یک ماده مغذی در شب مصرف شود.
امروزه بسیاری از افراد برای درمان عفونت دندان ترجیح می‌دهند که از روش‌های سنتی استفاده کنند، استفاده از چای و نمک برای عفونت دندان یکی از بهترین روش ها به شمار می رود.
لبو از ترکیبات طبیعی زیادی برخوردار است که برای سلامتی مفید هستند. یکی از این ترکیبات، بتاسیانین، با خواص ضد سرطانی که دارد، معروف است.
بسیاری از مردم برای فرار از درد سر درد به قرص‌های مسکن پناه می‌برند. اما دانستن اینکه هرچه می‌خورید می‌تواند یا باعث پیشگیری از سردرد یا باعث تشدید آن شود، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.
کلم بروکلی به دلیل ترکیبات خاص خود، یکی از سبزی‌های ضد سرطان معرفی شده است. به دلیل وجود فلاونوئیدها به ویژه سولفورافن، بروکلی را به عنوان سبزی ضد سرطان می‌شناسند.
یک دستور خانگی قدیمی خوردن 10 دانه گیلاس یا کمپوت این میوه در روز را برای رفع سردرد توصیه می‌کند اما آیا این توصیه افسانه‌ است یا اساس حقیقی دارد؟
شروع روز با یک صبحانه کامل، زمینه را برای یک سبک زندگی سالم فراهم می‌کند، اما عجله برای رفتن سر کار اغلب ما را به گزینه‌های سریع و وسوسه‌انگیز هدایت می‌کند.
سازمان آگهی های پرسون