تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

این مطالعه، نشان می‌دهد مصرف جهانی نوشیدنی‌های شیرین بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۸ حدود ۱۶ درصد افزایش یافته است و به طور میانگین در کل کشور‌های جهان نسبت مصرف نوشیدنی‌های شیرین در مردان، بیشتر از زنان است.
دریافت قند بیش از حد و مصرف روزانه نوشابه‌ها می‌تواند زمینه‌ساز زوال عقل نیز شود. از سوی دیگر مقادیر بالای اسید فسفریک و اسید کربنیک در کنار قند می‌تواند به مینای دندان به ویژه در کودکان و نوجوانان آسیب بزند.
دانستن نتیجه مطالعه‌ای تازه که نشان می‌دهد تغییرات کوچک، اما مداوم در مصرف غذا می‌تواند تاثیر قدرتمندی بر وزن شما داشته باشد و برای تان دلگرم کننده خواهد بود.
برخی افراد چای مانده را دوباره گرم و مصرف می‌کنند اما بهتر است قبل از این کار بدانند خوردن چای مانده و کهنه برای سلامت بدن ضرری دارد یا نه؟
از زمان‌های دور، خاکشیر به عنوان یک گیاه دارویی قدرتمند شناخته شده است که در درمان بیماری‌های متعدد نقش دارد.
خوردن بیسکوییت و قهوه تلخ در وعده صبحانه، میتواند بسیار آسان باشد، اما انرژی کافی برای روز شما فراهم نمی کند و شما را سیر نگه نمی دارد.
سیر خام طعمی تند و کاربردهای زیادی در آشپزی دارد. سیر سفید معمولی اگر در دمای کنترل شده و بالا و رطوبت تخمیر شود تبدیل به سیر سیاه خواهد شد. سیر سیاه مغذی‌تر از سیر سفید است و خواص زیادی برای سلامتی دارد. در این مطلب به برخی از خواص آن اشاره کرده‌ایم.
خوردن یک رژیم غذایی غنی از کلاژن می تواند به شما اطمینان دهد که برای محافظت از پوست، ماهیچه ها و رباط های خود، به اندازه کافی کلاژن دارید.

احتمالا نمی‌ دانستید که بسیاری از عسل‌ هایی که در قفسه‌ های فروشگاه‌ های مواد غذایی یافت می‌ شوند در واقع تقلبی هستند، در واقع، عسل یکی از خوردنی‌هایی است که بیش از هر خوردنی دیگری تقلبی آن در بازار وجود دارد.
شب زمانی است که بدن برای استراحت و انجام برخی از وظایف که در طول روز امکان‌پذیر نیست، آماده می‌شود. از این رو، اگر مواد غذایی بیش از حد سنگین بخورید، با اختلال در سوخت و ساز بدن و هورمون‌هایی که مسئول به خواب بردن شما هستند، مواجه خواهید شد.
یک رژیم غذایی متعادل محتوی انواع مواد غذایی لبنی برای دریافت مواد مغذی ضروری، جهت حفظ سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی و بهینه‌سازی سلامت کلی مهم است.

میوه ازگیل منبع غنی از ترکیبات فعال مانند فنلها و اسیدهای آلی است که با فعالیت ضد اکسایشی بالای خود علاوه بر فایده برای قلب و مغز، سبب کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می شود.
سازمان آگهی های پرسون