خبر مهم برای افراد که گلو درد دارند

بیدار شدن با حس گلودرد یک تجربه ناخوشایند است و در صورتی که ادامه یابد و تشدید شود ممکن است حتی صحبت کردن، قورت دادن و تنفس راحت را هم دشوار کند
تصویر خبر مهم برای افراد که گلو درد دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، متخصصان سلامت می‌گویند اگر متوجه شدید که این مشکل را به طور منظم تجربه می‌کنید، مهم است که علل بالقوه آن را شناسایی کنید تا بتوانید اقداماتی را برای پیشگیری در آینده، انجام دهید.

در این مطلب، برخی از رایج‌ترین دلایلی که ممکن است عامل گلودرد صبحگاهی باشند را بررسی می‌کنیم.

عوامل اصلی که باعث خشک شدن گلو در شب می‌شوند

یکی از عواملی که باید در نظر داشت این است که بدن به طور طبیعی بزاق کمتری در طول خواب تولید می‌کند. به این دلیل که سیستم عصبی پاراسمپاتیک که مسئول استراحت و هضم است، در این زمان فعال تر است و تولید بزاق و همچنین عملکردهای دیگر مانند ضربان قلب و تنفس را کندتر می‌کند. علاوه بر این، زمانی که دراز می‌کشید، سر شما اغلب در موقعیتی قرار می‌گیرد که می‌تواند جریان بزاق به دهان را مسدود کند و این وضعیت می‌تواند تولید بزاق را در هنگام خواب کاهش دهد.

در عین حال تنفس از راه دهان نیز در طول شب زیاد است و به خشکی دهان و تولید کمتر بزاق کمک می‌کند که منجر به احساس گلودرد در صبح می‌شود. علاوه بر این، احتمال استنشاق گرد و غبار، گرده و سایر آلاینده‌هایی که می‌توانند گلو را تحریک کرده و درد را بدتر کنند، بیشتر است.

دلایل احتمالی برای گلو درد صبحگاهی

همانطور که گفته شد، اگرچه محرک‌های گلودرد شما در صبح ممکن است از نظر پزشکی جدی نباشند اما مهم است که آنها را شناسایی کرده و به آنها رسیدگی کنید زیرا می‌توانند بر خواب و عملکرد کلی روزانه شما تأثیر منفی بگذارند.

* هوای خشک

خوابیدن در اتاقی با هوای خشک می‌تواند باعث خشکی و تحریک غشاهای مخاطی گلو و در نهایت منجر به گلودرد شود. این امر به ویژه در ماه‌های زمستان که از سیستم‌های گرمایشی استفاده می‌شود، رایج است.

برای جلوگیری از این امر، می توانید از یک مرطوب کننده برای مرطوب کردن هوای اتاق خواب خود استفاده کنید و دمای اتاق خود را در حد مناسب نگه دارید. توصیه می شود برای جلوگیری از رشد کپک، رطوبت داخل خانه را در حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد و در دمای ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد حفظ کنید.

* کم آبی بدن

کم آبی می‌تواند باعث خشکی دهان و گلو در هنگام خواب شود که این فاکتور هم به نوبه خود می‌تواند منجر به گلودرد در هنگام بیدار شدن شود. یکی از دلایل اصلی کم آبی بدن در شب، عدم مصرف آب کافی در طول روز یا مصرف غذاهای شور یا الکل قبل از خواب است. همانطور که گفته شد کاهش تولید بزاق در طول خواب احساس درد در گلو را تشدید می‌کند. علاوه بر این، تعریق شبانه نیز می‌تواند به کم‌ آبی بدن کمک کند

منبع: مهر

791055

سازمان آگهی های پرسون