تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

محققان دانشگاه وین اتریش دریافتند که مصرف شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز در مقایسه با مصرف شکر باعث افزایش سطح اندوتوکسین باکتریایی در بدن نمی‌شود.
یبوست از امراض شایع گوارشی است که افراد در طول دوره حیات خود به آن دچار می شوند، در این مطلب به معرفی چند دمنوش گیاهی موثر برای درمان یبوست پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.
از دیگر منابع غذایی حاوی ویتامین B6 می‌توان به گوشت گوساله، سبزیجات نشاسته‌ای، میوه‌های تازه، سیب‌زمینی آب‌پز و غلات صبحانه غنی‌شده با این ویتامین اشاره کرد.
قسمت هایی از مرغ مانند بال و گردن، دل و جگر و سنگدان، پوست و دنبالچه و پای مرغ توسط خانوارها مصرف می‌شود ولی قسمتی از مرغ به دلیل عوارض خطرناک نباید مصرف شود.
برش‌هایی از پنیر فرانسوی «کمامبر» (Camambert) می‌تواند سطوح «سیتوکین»‌های متورم شونده را کاهش دهند و در نتبجه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کم کنند و در مجموع عملکرد مغز را بهبود بخشند.
هضم صحیح غذا، سنگ بنای سلامتی است. زمانی که بدن شما مواد مغذی ضروری را جذب کرده و مواد زائد غذایی را به طور موثر دفع می‌کند، شما دارای یک سیستم گوارشی با عملکرد خوب هستید.
انتخاب آب پرتقال طبیعی همراه با زردچوبه ممکن است اثرات ضد التهابی بیشتری داشته باشد چرا که ترکیبی که در زردچوبه وجود دارد به نام کورکومین دارای خواص ضد التهابی است.
یکی از خواص مهم دارچین کاهش افسردگی است. حتمالا می‌دانید که برخی از افراد در فضل پاییز دچار افسردگی می‌شوند و در نتیجه دارچین می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کنترل این مشکل باشد.
با رسیدن پاییز و زمستان، کوتاه‌تر شدن روزها و کاهش ساعاتی که خورشید در آسمان می‌تابد و در عین حال مدت زمان قرار گرفتن در معرض آفتاب در طول روز نیز کمتر می‌شود و این شرایط می‌تواند بدن را با کمبود ویتامین D مواجه کند.
سازمان آگهی های پرسون