تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

در این مطلب قصد داریم درباره بهترین زمان برای خوردن آجیل صحبت کنیم و به این موضوع بپردازیم که هر مغز خوراکی را باید در کدام وعده مصرف کرد تا بیش‌ترین فایده نصیبمون بشه.
طبق تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان، قهوه خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و از ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت پیشگیری می کند. قهوه به بهبود هوشیاری، خلق و خود و تمرکز کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های عصبی مانند پارکینسون و آلزایمر را کاهش می دهد.

آجیل ها یک مکمل عالی برای رژیم غذایی روزانه شما هستند، مهم نیست که کدام نوع را انتخاب می کنید - بادام، گردو، بادام هندی، بادام زمینی و غیره - آنها بدن شما را با پروتئین، فیبر، کربوهیدرات ها و چربی های سالم غنی می کنند.
دانشمندان دقیقاً نمی‌دانند استرس و کلسترول چه ارتباطی با هم دارند اما چند تئوری وجود دارد. در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که استرس چگونه چربی خون را بالا می‌برد و چطور می‌توانیم این احتمال را کاهش دهیم. استرس چه تاثیری بر کلسترول خون دارد؟
«امروز حال خوبی ندارم.» این جمله را ممکن است در طول روز زیاد شنیده باشید. کسی که در همان دقایق اول دیدارتان با او متوجه پژمردگی و کسلی اش می شوید.

قهوه به دلیل داشتن کافئین بر عملکرد بسیاری از داروها تاثیر منفی دارد و می‌تواند باعث کاهش جذب آنها توسط بدن شود.
با وجود نگرانی های شایعی که در رابطه با خونریزی شدید در دوران قاعدگی وجود دارد اما غالب زنان به میزانی خونریزی ندارند که در تعریف منوراژی بگنجد. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره علت و علائم منوراژی آشنا شوید.
ترکیب لبنیات پرچرب و شکر در بستنی ترشح دوپامین را تحریک می‌‌کند. دوپامین انتقال‌دهنده عصبی حس خوب است که مسیر پاداش را فعال می‌کند. بستنی هم علاوه بر طعم معرکه‌ای که دارد، عامل آزاد‌ شدن این هورمون است و خوردن آن حس خوبی به وجود می‌آورد.