تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

گیاهانی چون اکالیپتوس و نعناع برای کمک به تسکین سرفه و گلودرد مناسب هستند. هم‌چنین بهتر است از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار اجتناب کنید تا در دوره بیماری خللی به روند خواب شما وارد نشود.
برخی از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها حافظ سلامت پوست هستند. میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین بدون چربی، آجیل و چربی‌های سالم نمونه‌هایی از مواد غذایی هستند که با دارا بودن مواد مغذی و مفید، سلامت و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشند.
مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به شایع‌ترین تقلبات غذایی در کشور و نحوه مقابله با آنها، بر لزوم پرهیز از مواد غذایی فله و فاقد برچسب و در عین حال استفاده از مواد غذایی دارای سیب سلامت که توسط سازمان‌های غذا و دارو، دامپزشکی و یا حفظ نباتات نظارت می‌شوند، تاکید کرد.
آستیگمات چشم یکی از بیماری‌های رایج در جهان است که می‌تواند در هر سنی به سراغ شما بیاید. ضعیفی چشم نیز مشکل متداولی است که دلایل دیگری دارد؛ البته بهتر است پیش از عمل، درباره فرق ضعیفی چشم با آستیگمات مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم به علل و عوامل بروز آستیگمات چشم بپردازیم و فرق ضعیفی چشم با آستیگمات را بررسی کنیم.
کسانی که با دیابت دست و پنجه نرم می‌کنند، باید به مدیریت استرس خود توجه ویژه‌ای داشته باشند. زیرا استرس می‌تواند سطح قند خون آن‌ها را به حد بالا برساند. در این بین، عصاره دانه بامیه با خواص آنتی‌اکسیدانی که دارد، یکی از بهترین مواد طبیعی برای کاهش استرس است.
انار توانمندی دارد تا آنزیم‌هایی که منجر به تخریب غضروف می‌شوند را مهار کند. این امر به کاهش التهابات و درد مفاصل کمک می‌کند. پس، اگر شما هم از مشکلات مفصلی رنج می‌برید، انار می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد.
سویا کلسترول ندارد و چربی‌های اشباع آن بسیار کم است؛ نصف فنجان سویا حاوی مقادیر خوبی ویتامین C و آهن است. همچنین از آنجایی که سویا سرشار از اسیدهای آمینه ضروری است، می‌تواند جایگزین پروتئین‌های حیوانی شود.
تمام ما می‌دانیم که موز یک میوه پرطرفدار و مغذی است، اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌ایم که “زمان” مصرف این میوه چه تاثیری بر سلامتی ما می‌گذارد؟
سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نسبت به مصرف محصولات صاف‌کننده مو یا نرم‌کننده‌های حاوی «فرمالدئید» هشدار داده است. فرمالدئید، ماده شیمیایی خطرناکی است که با عوارض نامطلوب بلندمدتی در سلامتی و بروز سرطان مرتبط است.
گرفتن رژیم گیاهخواری ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد؛ تمایل به کاهش وزن، مقابله با چاقی، بهبود آمادگی جسمانی یا کاهش خطر ابتلا به بعضی بیماری‌ها. اما توجه داشته باشیم در پیش گرفتن هر گونه رژیمی حتماً باید تحت نظر متخصص انجام شود.
بسیاری از افراد در دنیا هستند که در طول روز بیش از هر چیز دیگری؛ نان مصرف می کنند. دلیل آن هم خیلی ساده است، زیرا نان یک وعده غذایی راحت از لحاظ پخت و پز و آماده سازی و همینطور خوشمزه است، در نتیجه شما می توانید هر جایی آن را با خود همراه کنید.
تناسب اندام و نداشتن چربی فقط وابسته به برنامه غذایی و ورزش نیست؛ بلکه بسیاری از عادت‌های ساده روزمره ما هستند که می‌توانند روی آن اثرگذار باشند
اگر مایلید صبح‌ها حتماً قهوه بنوشید، شاید بهترین زمان برای نوشیدن قهوه اواسط تا اواخر صبح باشد؛ زمانی که سطح کورتیزول نسبتاً کاهش یافته است. به عنوان مثال، اگر ساعت ۸ صبح از خواب برمی‌خیزید، بهتر است قهوه خود را بین ساعت ۱۰ صبح تا اوایل ظهر بنوشید.
خواص ازگیل برای تقویت سیستم ایمنی فوق‌العاده است. این میوه منبع غنی آنتی اکسیدان‌های قوی از جمله فلاونوئید و پلی فنول است که علاوه بر بالا بردن سیستم ایمنی بدن، با کاهش خطر بیماری‌های مختلف از جمله دیابت ارتباط مستقیمی دارد.
یبوست یکی از شایع‌ترین مشکلات گوارشی است که به معنای کاهش دفعات اجابت مزاج در طول روز است. از منظر طب سنتی ایرانی رعایت برخی نکات ساده و مصرف بعضی مواد غذایی می‌تواند به درمان یبوست کمک کند.
از برگ گردو در طب سنتی برای درمان انواع بیماری‌ها از جمله مشکلات گوارشی، پوستی و تنفسی استفاده می‌شود. این عضو از درخت جادویی گردو دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند به کاهش تب و تسکین درد کمک کند. برگ‌ها همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌های متفاوتی هستند که می‌توانند به محافظت از بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کنند.
نمک دریا از تبخیر آب نمک به دست می‌آید. مردم سراسر جهان از سال‌ها قبل از آن استفاده می‌کردند و امروزه معمولاً در بسیاری از آشپزخانه‌ها یافت می‌شود. البته به غیر از کاربردهای آشپزی، نمک دریا اغلب به اسکراب بدن، حمام، نوشیدنی‌ها و محصولات بی‌شمار دیگری اضافه می‌شود.
سازمان آگهی های پرسون