تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

دانشمندان دقیقاً نمی‌دانند استرس و کلسترول چه ارتباطی با هم دارند اما چند تئوری وجود دارد. در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که استرس چگونه چربی خون را بالا می‌برد و چطور می‌توانیم این احتمال را کاهش دهیم. استرس چه تاثیری بر کلسترول خون دارد؟
«امروز حال خوبی ندارم.» این جمله را ممکن است در طول روز زیاد شنیده باشید. کسی که در همان دقایق اول دیدارتان با او متوجه پژمردگی و کسلی اش می شوید.

قهوه به دلیل داشتن کافئین بر عملکرد بسیاری از داروها تاثیر منفی دارد و می‌تواند باعث کاهش جذب آنها توسط بدن شود.
با وجود نگرانی های شایعی که در رابطه با خونریزی شدید در دوران قاعدگی وجود دارد اما غالب زنان به میزانی خونریزی ندارند که در تعریف منوراژی بگنجد. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره علت و علائم منوراژی آشنا شوید.
ترکیب لبنیات پرچرب و شکر در بستنی ترشح دوپامین را تحریک می‌‌کند. دوپامین انتقال‌دهنده عصبی حس خوب است که مسیر پاداش را فعال می‌کند. بستنی هم علاوه بر طعم معرکه‌ای که دارد، عامل آزاد‌ شدن این هورمون است و خوردن آن حس خوبی به وجود می‌آورد.
رییس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به اثرات مخرب مصرف دخانیات بر سلامتی انسان، محصولات دخانی نوپدید نظیر سیگار و قلیان الکترونیکی، ویپ و محصولات گرم کننده سیگار بدون دود را به علت وجود نیکوتین در آنها، "بسیار اعتیاد آور" عنوان کرد.

در این که عسل طبیعی سرشار از خاصیت های درمانی و تقویت کننده است هیچ شکی نیست ؛ بعد از آشنایی با فواید آب و عسل مطمئنا از آن به عنوان نوشیدنی ناشتا استفاده خواهید کرد.

پوست تلخ پرتقال برای حفاظت از داخل میوه است. اما اگر آن را دور نریزیم، می‌تواند از داخل بدن ما نیز محافظت کند. دانشمندان دریافته‌اند که پوست پرتقال حاوی یک ترکیب زیست‌فعال به‌نام فرولویل پوترسین (feruloylputrescine) یا FP است که می‌تواند فوایدی برای سلامت قلب داشته باشد.
سازمان آگهی های پرسون