تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

با یک ماده ضدمیکروبی قوی آشنا شوید؛

خواص شگفت انگیز دارچین

دارچین یک ماده ضدمیکروبی قوی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در درمان عفونت‌ها مؤثر است.

پاندمی ویروس کرونا، تعطیلی چندباره کسب‌وکارها، محدودیت‌ها و قرنطینه‌ها، خبرهای بد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی، سخت شدن وضعیت معیشتی و گرانی‌ها، تحصیل از راه دور فرزندان و دست و پنجه نرم کردن با اینترنت و ابزارهای آموزشی و در نهایت دورکاری اجباری بسیاری از کارمندان، همگی باعث شدند عصبی، خسته، زودرنج، احساساتی یا برعکس بی‌احساس شویم.

حس کردن مداوم طعمی شیرین در دهان می‌تواند نتیجه ابتلای افراد به برخی بیماری‌ها یا عفونت‌ها باشد.

شناخته شده است که سطح بالای کلسترول "بد" خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. این ماده می‌تواند رگ‌ها را مسدود کند و در نتیجه لخته خون ایجاد کند. توجه به موقع علائم هشدار دهنده بسیار مهم است. این خطر توسط چهار علامت جسمی نشان داده می‌شود که به راحتی قابل تشخیص است.

یک رژیم شناس و متخصص تغذیه در خصوص باید‌ها و نباید‌های تغذیه‌ای هنگام بروز تب توضیحاتی را ارائه کرد.

اختلال‌ها در جریان واکسیناسیون کرونا و پیدا شدن گونه‌های جهش‌یافته ویروس نگرانی‌ها نسبت به آینده را افزایش داده است. هنوز کسی نمی‌داند ویروس سارس کوو۲ (Sars-CoV-2) که عامل ابتلا به بیماری کووید۱۹ است چه تعداد دیگری را در جهان مبتلا می‌کند و چقدر قربانی می‌گیرد.

اینفوگرافیک پرسون؛

در هوای آلوده چه بخوریم؟

میوه و سبزیجات تازه، دسته‌ای مهم از مواد غذایی محسوب می‌شوند که حتما باید در هنگام آلودگی هوا مورد استفاده قرار گیرند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه و سبزیجات نقش حیاتی در سلامت ریه ها دارند.
علیرغم گزارش های و اخبار «پرسون» در بحث بود یا نبود کرونای انگلیسی در کردستان و مخالفت برخی از مسئولان بهداشتی و دیگر مدیران ارشد این استان، نهایتا رییس سازمان نظام پزشکی کشور امروز وجود کرونای انگلیسی در این خطه را تایید کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با گفت وگو با پرسون:

کمبود کلسیم می تواند علت‌ پوسیدگی دندان باشد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کمبود کلسیم را یکی دیگر از علت‌های پوسیدگی دندان برشمرد و گفت: افرادی که از کمبود کلسیم رنج می برند در معرض پوسیدگی دندان هستند.

برخی خوراکی‌ها می‌توانند سبب تقویت مغز شوند و این بویژه در مواقع امتحان می‌تواند یک روش اورژانسی برای افزایش سطح هوش و تمرکز باشد.
متخصص تغذیه و استاد دانشگاه شهیدبهشتی با تاکید بر اینکه با رعایت اصول تغذیه‌ای مناسب می‌توان آثار شیمیایی آلودگی هوا را مهار کرد، به افرادی که در این روزها مجبور به قرار گرفتن در معرض هوای آلوده هستند توصیه کرد، بلافاصله پس از رسیدن به منزل، یک لیوان شیر کم چرب مصرف کنید.

اگر از چربی ‌هایی که زیر پوستتان جا خوش کرده‌ اند خسته شده‌اید و می خواهید خوش اندام تر شوید، باید بدانید چاره‌ کار در نخوردن و سختی کشیدن نیست. شما باید به فکر تغذیه‌ سالم و داشتن تحرک بدنی باشید البته باید بدانید هیچ ماده‌ غذایی یا روش معجزه ‌گری وجود ندارد که یک شبه شما را به هدفتان برساند. رسیدن به وزن ایده آل نیاز به اراده و برنامه ‌ریزی درست دارد.