تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی تنها از طریق مصرف میزان بالایی از ویتامین C انجام نمی شود بلکه گنجاندن انواع میوه ها و سبزیجات حاوی مواد مغذی در رژیم غذایی، شرایط را برای بهبود وضعیت سلامت بدن فراهم می سازد.

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است احساس درد قفسه سینه را به وجود آورد و به قلب ربطی نداشته باشد.
سرطان ریه یکی از خطرناک‌ترین انواع سرطان است که عامل اصلی آن سیگار و دود سیگار است و در صورت تشخیص دیرهنگام امکان مداوا آن عملا کم و کم‌تر می‌شود و بهبود و کنترل آن در گرو تشخیص زود هنگام آن است.
یک متخصص پوست و مو گفت: افراد باید از شستن مکرر دست ها خودداری کنند چراکه شستن بیش از حد دست ها موجب بروز بیماری های التهاب پوست یا درماتیت می شود.

یکی از دلایل اصلی ابتلا به کبدچرب، تغییر شیوه زندگی افراد جامعه است. در این گزارش به عوامل اصلی موثر در ابتلا به کبد چرب اشاره می‌کنیم.
فشار خون بالا یکی از بیماری های رایج میان انسان ها است که حدودا نیمی از بزرگسالان را درگیر خود کرده است. فشارخون بالا را می توان یکی از اصلی ترین دلایل بیماری های قلبی دانست.


سلامتی یک حق بشری است و برای دستیابی به پوشش جهانی بهداشت، سلامت باید از اولویت‌های اصلی سرمایه‌گذاری باشد. در روز جهانی ایدز باید بدانیم که جهان برای غلبه بر بیماری کووید-۱۹ و پایان بیماری ایدز همبستگی دارد و مسئولیت‌های خود را تقسیم می‌کند.

آنتوسیانین موجود در برخی میوه ها که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، ممکن است به پیشگیری از اضافه وزن کمک کند.

یک مشاور تغذیه، با اشاره به نحوه اصلاح برنامه غذایی افراد دیابتی، به ارائه توصیه‌هایی برای بهره مندی از رژیم غذایی مناسب و کاهش قند خون پرداخت.

خواص معجزه آسای این گیاه

فرق بابونه گاوی با بابونه معمولی چیست؟

بابونه گاوی از جمله گیاهان پرخاصیتی است که این روز‌ها برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد.