دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

به بهانه روز جهانی آلزایمر؛

در مورد علائم بیماری آلزایمر چه می‌دانید؟

آلزایمر، نامی آشناست که مطمئناً در بین اطرافیان خود این نام را بسیار شنیده‌اید، بیماری که اگر چه در گذشته بیشتر در سالمندان دیده می‌شد اما حالا تمام رده‌های سنی جامعه را تهدید می‌کند.

پس از اینکه دندانی از بین رفت و جای آن خالی شد، مشکلات زیادی برای جویدن و حتی تکلم ممکن است پیش بیاید. یکی از راه های درمان این وضعیت استفاده از ایمپلنت دندان است.

آداب غذا خوردن از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. ممکن است آنچه برای مردم یک کشور مقبول و پسندیده است در کشور دیگر زشت و نکوهیده به شمار می آید.
بوی خوشی که نوزادان دارند همه کس را سرمست می کند و یکی از لذت بخش ترین رایحه های جهان است اما علت این بوی خوب چیست.

حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که انسان در لحظه مرگ چه احساسی خواهد داشت؟ در ادامه از تمام اتفاقاتی که یک دقیقه قبل از مرگ می افتد مطلع می شوید.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واکسن‌های فاقد برچسب اصالت مورد تائید سازمان نبوده و تقلبی است؛ بنابراین توجه به وجود برچسب اصالت و استعلام آن از سامانه ttac برای اطمینان از اصالت و سلامت آن ضروری است.


فلامینگو ها معمولا گرمای بدن خود را بیش از بقیه پرندگان از دست می دهند و بنابراین ایستادن روی یک پا باعث می شود که احساس گرمای بیشتری داشته باشند زیرا گرما بین دو پا تقسیم نمی شود.
نتایج یک بررسی امنیتی جدید نشان می‌دهد حفره‌ای خطرناک در مرورگر اینترنتی فایرفاکس موجب می‌شود تا هکرها بتوانند از طریق شبکه‌های وای فای به محتوای این مرورگر دسترسی یابند.

ترکیبات مضر موجود در خاک و آب و بهداشت ضعیف کارگران و بعد از برداشت محصول، دستکاری زیاد می‌تواند خطر آلودگی میوه و صیفی ها را افزایش دهد.

این دو زن در کنار خیابان با آسودگی بساط پیک‌نیک خود را پهن کرده‌اند. بوق و دود خودروها و نگاه‌های عجیب رانندگان هم ‌‌آرامش آنها را برهم نمی‌زند.

درباره مردی که زیاد می دانست اما متواضع بود؛

سرباز گمنامِ گمنام

چند گزاره درباره آقای عبدالعلی رحیمی که خیلی‌زیاد می‌دانست ولی اصلا چیزی برای خود نمی‌خواست، مردی که کرونا در هفتمین دهه زندگی‌اش در همین شهریور ماه، او را از ما گرفت.
به‌تازگی عکس‌هایی از سوی کاربران در فضای مجازی منتشر شده که در آن ادعا می‌شود گوشی تولید داخلی که قرار است توسط اپراتور ایرانسل عرضه شود، نسخه‌ای از یک گوشی چینی است.

اوراق اختیار فروش تبعی، قراردادی است که شرکت‌های فعال در بازار سرمایه برای حفظ دارایی سهام خود و حمایت از سهامداران منتشر می‌کنند.