دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

به گفته سازمان حفاظت از محیط زیست ایالت میسوری این لانه به یک عنکبوت انبار تعلق دارد که در اواخر تابستان و پاییز تار می تند. این لانه که به اندازه یک انسان است بین دو درخت تنیده شده است. در ایالت میسوری لانه عنکبوتی به بزرگی یک انسان میان دو درخت تنیده شده است. این لانه که به اندازه یک انسان است بین دو درخت تنیده شده است.

رییس بخش عفونی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با بیان اینکه اختلال بویایی و چشایی یکی از مشخصه‌های ابتلا به کووید ۱۹ است، به بیان مهمترین تفاوت‌های کرونا و آنفلوانزا پرداخت.

زوجی قرار است به خانه بخت بروند و وام ازدواجشان را هم گرفته اند. فکر می‌کنید برای تامین وسایل اولیه زندگیشان این وام کافی است یا نه؟

از آنجا که علاوه بر راه تنفسی، ویروس کرونا از طریق مخاط بینی، چشم و دهان و یا لمس سطوح منتقل می‌شود، عینک آفتابی، هندزفری، ساعت مچی و دیگر وسایل مورد استفاده روزمره باید مرتب ضدعفونی شوند.

رنگ چشمان اعضای یک قبیله در منطقه سوالوسی در جنوب شرقی اندونزی بسیاری را شگفت زده کرده است.یک جهش ژنتیکی باعث شده اعضای این قبیله چشمانی به رنگ آبی متالیک پیدا کنند، رنگ چشمی که در اندونزی بی‌نهایت کمیاب است. مردم این کشور بیشتر مو و چشم سیاه دارند.

کیوی که به انگور چینی نیز معروف است میوه‌ای تخم مرغی شکل با پوستی قهوه‌ای رنگ و شبیه به موکت می‌باشد که از خواص بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

تصاویری از مردی اسکاتلندی که گربه‌ای را نجات داده و با خود به سفر می‌برد در فضای مجازی منتشر شده است.

بنا بر آخرین تحقیقات انجام شده ویروس کرونا می‌تواند ۹ ساعت روی پوست انسان زنده بماند. این مقدار چهار برابر بیشتر از زمانی است که ویروس آنفلوآنزا روی پوست زنده می‌ماند.

پوسیدگی دندان‌ها و ساییدگی فک و لثه از جمله مشکلاتی است که برخی افراد گرفتار آن هستند و با افزایش سن اتفاق افتادن این معضل به صورت طبیعی خواهد بود، اما رخ دادن چنین اتفاقی در سنین کم اتفاقی غیر طبیعی است که باید برای حل آن روند درمان در پیش گرفت.
امروز، همزمان با ده ساله شدن برنامه محبوب اینستاگرام، تیم اینستاگرام از قابلیت‌ مقابله با اذیت‌ و آزارهای اینترنتی در این برنامه رونمایی کردند همچنین اینستاگرام تمامی استوری‌های منتشر شده در سه سال اخیر را به صورت تقویم و بر روی نقشه به کاربران نشان می‌دهد.




محققان با بررسی چگونگی آلوده شدن سلول‌های حیوانی پستانداران به ویروس "SARS-CoV-۲" و میزان حساس بودن آنها به این ویروس، ۲۶ پستاندار را که بیشتر با انسان در تماس هستند، شناسایی کردند.