دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

بیش از ۱۶۰ سال پیش، نویسنده کتاب آناتومی گری، دکتر هنری گری، جامع‌ترین متن را در مورد بدن انسان جمع آوری کرد. با این حال، پس از ده‌ها اصلاحیه و ویرایش جدید، پزشکان هنوز در مورد چگونگی وضعیت اندام‌های بدن دست به اکتشاف می‌زنند.

رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی؛

ماسک زدن برای چه افرادی مضر است؟

رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی، گفت: استفاده از ماسک فقط برای کودکان کمتر از دو سال و بیمارانی که اختلال تنفسی شدید دارند، توصیه نمی شود.

دختربچه‌ای که دوستدار طبیعت است و برای حفظ محیط زیست تلاش می‌کند، در اتاق خود تعداد زیادی عنکبوت، مار و حشره سمی نگهداری می‌کند.

سپیده خداوردی با انتشار این عکس نوشت: فردی چنین بزرگ و درخشان که سالهای سال حس ناب لذت بردن از هنر و موسیقی ایرانی رو برای مردم سرزمینش به ارمغان آورده بودند و افتخار و حیثیت موسیقی ایران زمین بودند وقتی میدیدند بچه های گروه به حمایت و کمک نیاز دارند اینچنین پدرانه و بی ریا دست یاری دراز می کردند.

چند روز پیش، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از صدور مجوز برای شکار تعدادی حیوان سخن گفت و ظاهرا مراد ایشان از «حیوان» چارپایانی مانند کل، قوچ و آهوی نر و پیر است: «حیوانات نر که بالای 9 سال عمر دارند، می‌توانند شکار شوند، زیرا عمر مفید هر حیوان 10 تا 11 سال است».

خیلی وقت‌ها ما تصور می‌کنیم که برای رسیدن به موفقیت‌های «بزرگ» در زندگی، حتما تغییرات «بزرگ» در خودمان ایجاد کنیم و کارهای عجیب غریبی کنیم. در صورتی که که گاهی جمع جبری تغییرات کوچک هم می‌تواند زندگی ما را متحول کند. در این پست با هم مرور می‌کنیم که عادت‌های کوچک یا خرده‌عادت‌ها چه تغییرات مثبتی در زندگی ایجاد کنند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ویروس جدید کرونا می‌تواند در مراحل اولیه این بیماری جلوی درد را بگیرد و ابتلا به این بیماری را پنهان کند.

پدر و مادر به سوگ نشسته‌اند؛ به سوگ پسری که نخواست زنده بماند. تنها یک جان داشت که آن را هم داد. گوشی هوشمند می‌خواست اما نداشت. یک گوشی که بتواند با آن برای خانم رضایی معلم کلاس پنجم مدرسه باهنر دیر استان بوشهر فیلم و عکس ارسال کند. پاسخ سوالات درسی را بدهد. خود را کشت و حالا همه او را در گوشی‌های هوشمند می‌بینند. این خبر دردناک را می‌خوانند و افسوس می‌خورند. اما این درد برای پدر و مادر سید محمد دردناک‌تر است برای پدر و مادر بی‌بضاعتی که ٣ پسر داشتند؛ یکی ناتوان و پسر دیگر خردسال است و محمدی که دیگر نیست.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:

دورکاری اجرا شود

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ باید از ظرفیت‌های موجود مانند دورکاری و مرخصی استعلاجی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی به نحو مطلوب استفاده کرد تا با کاهش رفت‌وآمدها، شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور کاسته شود.

الکساندر گینسبورگ رئیس مرکز میکروب شناسی و اپیدمیولوژی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که داوطلبانی که واکسن کرونای «اسپوتنیک-۵» زده اند به هیچگونه عارضه و بیماری دچار نشده اند.

هفته گذشته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر از آغاز پروژه تولید اولین خودروی شاسی بلند آفرودی کشور با نشان ایرانی داد و اعلام کرد که در راستای تداوم بخشی به برنامه‌های تحول گرایانه گروه خودروسازی سایپا، قرار است که محصول جدید گروه خودروسازی سایپا سال آینده به تولید انبوه رسیده و در دسترس مشتریان قرار گیرد.