دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

ماجرای خرگوش و تخم مرغ‌هایش چیست؟

دانستنی هایی درباره عید پاک یا ایستر

عید پاک یکی از روز‌های تعطیل در یکشنبه‌ای از ماه مارس یا آوریل است. مسیحیان بر این باورند که در این روز عیسی مسیح پس از اینکه به صلیب کشیده شده بود دوباره زنده شده و برخاست و از این رویداد به‌عنوانِ رستاخیز مسیح یاد می‌کنند. عید پاک در پایان هفتهٔ مقدسی است که عیسی وارد اورشلیم می‌شود.

روش های درمانی بسیاری وجود دارد که تاکنون برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ پیشنهاد شده است. هیدروکسی کلروکلین، ایورمکتین و ویتامین D از جمله موارد پیشنهاد شده در تحقیقات آزمایشگاهی هستند که مطالعاتی روی آنها انجام گرفته یا در حال بررسی است.
به مناسبت رژه کاروان فرعون‌ها و ملکه‌های مومیایی مصر باستان از خیابان‌های قاهره، به داستان‌های مربوط به چند مورد از مشهورترین مومیایی‌های مصر باستان نگاهی داریم.

روستای آبکار لبد در شهرستان کوهرنگ در فروردین سال ۱۳۷۷ دچار حادثه هولناک شد و بلایای طبیعی یک روستا را در کام خود بلعید.
ابوالقاسم اسماعیل‌پور، اسطوره شناس معتقد است: آیین فیروزی، رسمی باستانی و کهن است که عمر آن به هزاره‌‎های پیش می‌رسد و در ادامه جشن مهرگان، شب یلدا و جشن سده، برای پاسداشت خورشید برگزار می‌شود و سیاهی آن نیز به ظلمت زمستانی اشاره دارد.
با ورود به تکنولوژی نوین رمزارزهای دیجیتال با واژه‌های جدیدی نظیر توکن، کوین و ... مواجه می‌شوید. در این مقاله ابتدا با بیانی ساده واژه توکن را توضیح می‌دهیم سپس بیان می‌کنیم که تفاوت توکن و کوین در بازار ارزهای دیجیتال چیست.
با قیمت ۵۰۰هزار دلار؛

خانه مجازی مریخ فروخته شد! (+تصاویر)

نخستین خانه NFT دیجیتالی جهان به قیمت بیش از ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد. خانه مریخی طرح اقامتگاهی در مریخ است.
یک پزشک بخش کرونا، به آخرین یافته های سازمان بهداشت جهانی مبنی بر روش های پیشگیری از کرونا اشاره کرد و ادامه داد: هر فرد بالای دو سال هنگام خروج از خانه باید ماسک بزند تا بهداشت تنفسی داشته باشد.