علت داغ شدن گوشی هوشمند و رفع این مشکل

گاهی اوقات حین کار کردن با گوشی متوجه می‌شویم که دمای آن بسیار بالاتر رفته است. بالا رفتن دمای گوشی می‌تواند خطرساز باشد.
تصویر علت داغ شدن گوشی هوشمند و رفع این مشکل

تا به حال شده گوشیت توی دستت داغ بشه؟ دلیل و علت داغ شدن گوشی رو میدونی؟ تا همین 15 سال پیش گوشی هایی که دستمون بود که فقط توانایی ارسال پیام یا تماس رو داشتن اما امروزه کارهای خیلی هوشمند و سنگینی رو از سرچ اینترنت تا شمارش قدم ها و فیلم برداری رو انجام میدن. به خاطر همین داغ شدن گوشی چندان دور از ذهن نیست و یه اتفاق طبیعی و بدیهیه چون سی پی یو، کارت گرافیک و باتری گرمای زیادی رو تولید می کنن. دربعضی مواقع علت این داغ شدن میتونه به سیستم فنی موبایل آسیب جدی بزنه. بنابراین داغ شدن گوشی رو به هر دلیل که باشه باید جدی گرفت و سریع اقدام به خنک کردنش کرد. در این مقاله قراره به رایج ترین دلایل داغ شدن گوشی بپردازیم و راه های خنک کردن گوشی را آموزش بدیم. با ما همراه باشید.

علت داغ شدن گوشی هوشمند

فناوری گوشی‌های هوشمند به صورتی است که فن‌های خنک‌کننده ندارند و با داشتن قطعات بسیار قوی الکترونیکی، به‌نظر می‌رسد که داغ شدن آن‌ها غیرقابل اجتناب است. اما این مشکل راه‌حل‌هایی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

مشکل باتری، شارژر یا کابل شارژر

وضعیت باتری یا شارژر، می‌تواند علت داغ‌شدن گوشی در هنگام شارژشدن باشد. سعی کنید همیشه از شارژرهای اصل و مخصوص گوشی خود استفاده کنید. حتما میزان آمپراژ خروجی شارژر را با میزان آمپراژ موردنیاز برای شارژ باتری گوشی خود مطابقت دهید. برای افزایش طول عمر باتری بهتر است شارژ باتری خود را به ۱۰۰ درصد نرسانید. اگر گوشی خود را قبل از رسیدن به ۳۰ درصد به شارژر متصل کنید و قبل از رسیدن به ۸۰ درصد از شارژر جدا کنید هم از گرم شدن آن جلوگیری می‌کنید و هم طول عمر باتری خود را افزایش می‌دهید.

اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه

بعضی‌ اوقات موقع خروج از اپلیکیشن‌ها فراموش می‌کنیم که آن‌ها را به‌طور کامل ببندیم و آن‌ها همچنان در پس‌زمینه فعال هستند. فعالیت چند اپلیکیشن در پس‌زمینه گوشی هوشمند شما و استفاده‌ مداوم از CPU می‌تواند دیگر علت داغ‌شدن گوشی شما باشد.

استفاده‌ مداوم از دوربین

استفاده‌ مداوم از دوربین گوشی مخصوصا به منظور فیلم‌برداری، می‌تواند علت دیگری باشد. اگر مجبور به استفاده‌ مداوم از دوربین گوشی خود هستید و نمی‌خواهید به دلیل داغ‌شدن بیش ‌از حد صدمه‌ای ببیند، می‌توانید از رزولوشن پایین‌تری برای فیلم یا عکس‌برداری استفاده کنید.

نور بالای صفحه نمایش

نور بالای صفحه نمایش مخصوصا در روز‌های گرم تابستان، یکی دیگر از شایع‌ترین دلایل داغ‌شدن گوشی‌‌های هوشمند به‌شمار می‌آید.

به هنگام خرید قاب گوشی دقت کنید

خوب تا اینجا بهتون توضیح دادیم که گرم شدن گوشی غیر عادی نیست و تو همه گوشی ها اتفاق میوفته ولی چیزی که مهمه اینکه گوشی بتونه این گرما رو از خارج کنه تا خنک شه. اکثر گوشی های هوشمند مخصوصا گوشی شیائومی گرما رو از قسمت پشت دستگاه خارج میکنن که خوب راه حل خوبیه. حالا اگر بخوایم از قاب های ضخیم برای محافظت از دستگاه استفاده کنیم یه جورایی مانع خروج گرما از دستگاه میشیم. بنابراین اگر می تونید از گوشیتون خوب محافظت کنید بهتره از قاب کمک نگیرید ولی اگه احتمال میدید گوشیتون خراب میشه بهتره که از قاب های نازک و ظریف مثل قاب سیلیکونی استفاده کنید. اینجوری هم از گوشی محافظت میشه هم از خروج گرما هم جلوگیری نمی کنید.

اپ های موجود در گوشی خود را دائما آپدیت کنید

برنامه ها و سیستم عامل نقش خیلی پر رنگی در داغ شدن گوشی دارن. به خصوص برنامه هایی که برای اولین بار برای دانلود در اختیار کاربرا قرار میگیرن. چون این برنامه ها یه سری ایراد هایی دارن که باعث بالا رفتن عملکرد گوشی و داغ شدن باتری میشه. بنابراین سعی کنید نوتیفیکیشن بروزرسانی برنامه ها رو توی گوشیتون همیشه روشن بذارید تا از نسخه های جدید برنامه ها و گیم ها باخبر بشید. بروزرسانی ها همیشه اصلاحیه ای بر روی نسخه اولیه برنامه هستن و کلی میتونن به سرعت کلی گوشی کمک کنن. فراموش نکنید که غیر از وب سایت های معتبر فروش و ارائه اپ به وب سایت های دیگه اعتماد نکنید. در صورتی که از بروزرسانی برنامه ای هم خبری نشد بهتره به خاطر سالم موندن گوشیتون قید برنامه رو بزنید و لغو نصبش کنید.

آنتی ویروس نصب کنید

فرقی نمیکنه که اندروید داشته باشید یا iPhone ویروس از یه راهی میتونه وارد گوشی هوشمند بشه و عملکردش رو بالا ببره و باعث داغ شدنش بشه. هیچ کسی هم دلش نمی خواد بی دلیل به گوشی هوشمند اضافه کاری بده. این مسئله رو یه آنتی ویروس به راحتی حل میکنه. پس به خاطر باتری گوشی و حفظ اطلاعات شخصیتون حتما یه آنتی ویروس معتبر از وب سایت های معروف توسعه دهنده آیفون و اندروید برای گوشیتون نصب کنید. اینجوری خیالتون راحت میشه که اگه گوشیتون داغ شد باعث و بانیش یه ویروس از خدا بی خبر نیست.

386146