دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

گریه و شیون با صدای بلند و غیر منتظره در مراسم تشییع جنازه در کشور غنا یکی از رسم های خاص مردم این کشور است.

مسابقه Miss Universe یک مسابقه بین‌ المللی زیبایی است که هر ساله برگزار می‌ شود. 69 مین مراسم Miss Universe بود و در تاریخ 16 می 2021 برگزار شد و آندره مزا به عنوان دختر شایسته انتخاب شد.
پژوهشگران سوئدی، نخستین نمونه از یک الگوریتم را ابداع کرده‌اند که می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را پیش‌بینی کند.

در یک حراجی در شهر بخارست رومانی، یک دستگاه خودرو پیکان که محمدرضا پهلوی، در سال ۱۹۷۴ میلادی (۱۳۵۳ خورشیدی) به نیکلای چائوشسکو، دیکتاتور سابق رومانی هدیه داده بود به قیمت ۹۵ هزار یورو به فروش رفت.
شرکت "جنرال الکتریک"(GE) از مفهوم جدید توربین بادی شناور خود رونمایی کرد که جذاب به نظر می‌رسد، اما آیا واقعاً می‌تواند از امواج سهمگین دریا جان سالم به در ببرد؟

نماینده و رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما، از شروع برنامه‌های درسی مدرسه تلویزیونی ایران برای دانش‌آموزان ابتدایی از ابتدای تابستان خبر داد.

حقایق شگفت انگیزی در مورد مصرف بعضی داروها وجود دارد که نه تنها می تواند اثر آن ها را کمتر کند بلکه توجه نکردن به این نکات ممکن است عواقب بسیار بدی به همراه داشته باشد.
تکنولوژی دیپ فیک توانسته است یکی از متن‌های فیلم «راننده تاکسی» (با بازیگری رابرت دنیرو) را به زبان آلمانی و درست هماهنگ با تصویر اجرا کند.