چرا سوار شدن از در عقب هواپیما کارایی کمتری دارد؟

خطوط هوایی روش‌های جدید سوار شدن به هواپیما را آزمایش کرده‌اند، اکثر آن‌ها از سوار شدن از در جلو هواپیما استفاده می‌کنند. جنبه‌های زیادی از سفر با هواپیما وجود دارد که برای یک مسافر معمولی منطقی نیست، از هزینه‌هایی که باعث افزایش قیمت بلیت می‌شود تا کد‌های مبهم فرودگاه. با این حال، یکی از بزرگترین راز‌ها این است که چرا مسافران از در جلوی هواپیما‌ها سوار می‌شوند نه از عقب.
تصویر چرا سوار شدن از در عقب هواپیما کارایی کمتری دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، خطوط هوایی روش‌های جدید سوار شدن به هواپیما را آزمایش کرده‌اند، اکثر آنها از سوار شدن از در جلو هواپیما استفاده می‌کنند.

جنبه های زیادی از سفر با هواپیما وجود دارد که برای یک مسافر معمولی منطقی نیست، از هزینه هایی که باعث افزایش قیمت بلیط می شود تا کدهای مبهم فرودگاه. با این حال، یکی از بزرگترین رازها این است که چرا مسافران از در جلوی هواپیماها سوار می شوند نه از عقب.

بسیاری از خطوط هوایی می گویند که سوار شدن از در جلو، در واقع کارآمدتر از سوار شدن از در عقب است. سوار شدن از پشت به هر حال منجر به انباشتگی جمعیت می شود و همچنین می تواند باعث تاخیرهای جدی نیز شود. در حالی که برخی از خطوط هوایی روش‌های جدید سوار شدن به هواپیما را آزمایش کرده‌اند، اکثر آنها از سوار شدن از در جلو هواپیما استفاده می‌کنند.

چرا سوار شدن از در عقب کارایی کمتری دارد؟

هدفی که همه خطوط هوایی از سوار شدن به هواپیما دارند، کارآمدتر کردن فرآیند است. بیشتر خطوط هوایی با یک برنامه فشرده به ویژه برای پروازهای کوتاه، کار می کنند و تنها یک تاخیر می تواند به معنای لغو برنامه کل روز باشد.

سوار شدن از در عقب هواپیما مانند سوار شدن از جلو مشکلات بسیاری دارد؛ مردم همچنان در راهروها گیر می کنند تا دیگران چمدان ها را در کابین های بالای سر بگذارند و در صندلی های خود بنشینند.

طبق برخی مدل‌سازی‌ها، سوار شدن از در جلو در واقع کم کارآمدترین روش سوار شدن است، زیرا این بدان معناست که مسافرانی که در یک منطقه نشسته‌اند، همه با هم سوار می‌شوند. از آنجایی که فضای محدود برای چمدان ها بالای سر وجود دارد، این افراد همه برای یک فضا با هم رقابت می کنند. وقتی به طور معمول سوار می شوید و نمی توانید در کابین بالای سر خود فضایی برای وسایلتان پیدا کنید، می توانید به سمت عقب حرکت کنید، اما اگر همه از پشت سوار شوند، نمی توانید این کار را انجام دهید.

آیا سوار شدن از در پشت می تواند تعادل هواپیما را از بین ببرد؟

برخی از افراد ادعا می کنند که سوار شدن از در عقب باعث از بین رفتن تعادل هواپیما می شود. هواپیماها مانند ماشین های عظیم و قدرتمند به نظر می رسند، اما در واقع برای پرواز به تعادل و کالیبراسیون دقیق نیاز دارند. بنابراین، صندلی ها برای حفظ تعادل به دقت کالیبره می شود.

اگرچه واژگونی هواپیماهای پارک شده احتمالاً به هیچ‌کس آسیبی نمی‌رساند، به هرحال این تجربه ناخوشایند است و تراز کردن درست درب با جت‌وی را دشوار می‌کند.

هواپیماهای بزرگتر بیشتر در معرض متمایل شدن به عقب هستند. البته این یک حادثه نادر است، اما اگر پشت هواپیما مملو از مسافران و چمدان‌هایشان شود در حالی که جلوی هواپیما خالی است، این به هم خوردن تعادل محتمل تر می شود.

آیا ورود به هواپیماها از در جلویی برای خوشایند مسافران درجه است؟

بسیاری از مسافران اعتراض دارند که تنها دلیلی که خطوط هوایی از در جلو بای سوار شدن مسافران استفاده می کنند، خشنود کردن مسافران درجه یک و تجاری است که زودتر به صندلی های خود می رسند.
تا حدودی، این اعتراض درست است. خطوط هوایی امتیاز اول سوار شدن را به مسافران درجه یک و اعضای باشگاه پروازهای مکرر تعمیم می دهند تا این مسافران را راضی نگه دارند و برای سایر مسافران انگیزه ای برای ارتقای بلیط خود ایجاد کنند.

با این حال، دلیل اصلی این است که سوار شدن از جلو کارآمدتر است. حتی اگر به نفع شرکت هواپیمایی باشد که مشتریان پردرآمد را راضی نگه دارد، اما انگیزه بیشتری برای تسریع در سوار شدن به هواپیما است تا ایرلاین ها بتوانند درآمد بیشتری کسب کند و از تاخیر جلوگیری کند.

آیا هواپیمایی وجود دارد که مسافران از در پشت سوار آنها شوند؟

در واقع چند ایرلاین وجود دارند که از در عقب مسافران را سوار می کنند، بنابراین روش سوار شدن به هواپیما، بستگی به این دارد که با کدام هواپیمایی پرواز می کنید. برخی از خطوط هوایی آمریکا مانند جت بلو (JetBlue) از این روش استفاده می کنند و در بین شرکت های هواپیمایی آسیایی نیز این روش رایج است.

جالب اینجاست که در بسیاری از پروازهای طولانی‌مدت، مسافران اضافی از در عقب سوار می‌شوند و هیچ تاخیری در فرآیند سوار شدن مشاهده نمی‌شود، زیرا هواپیماهای بزرگ تر، دارای دو راهرو هستند و سوار شدن را کارآمدتر می‌کنند.

منبع: تابناک

455533