جراحی لیپوماتیک چقدر دردناک است؟ (از نگاه متخصص)

می توان گفت لیپوماتیک در مقایسه با سایر روش های ساکشن ( پیکرتراشی ) کمترین زمان و ریکاوری را می طلبد. از آنجایی که در این جراحی از لیزر استفاده می شود، کمترین میزان تهاجم به بدن وجود دارد.همچنین با این روش به دلیل آسیب کمتر به بافت های پوست، روند چروک شدن پوست در مقایسه با روش های دیگر بهتر انجام می شود.
تصویر جراحی لیپوماتیک چقدر دردناک است؟ (از نگاه متخصص)

به گزارش سایت خبری پرسون،در این روش به بیمار بی حسی موضعی داده می شود. با ایجاد بی حسی موضعی در بیمار، احساس درد نمی کند و نیازی به مسکن ندارد. با این بی حسی موضعی، بیمار در حین عمل احساس درد نخواهد کرد. بسیاری از افراد خواهان لیپوساکشن هستند، اما از درد و زمان دردناک نقاهت ناشی از چنین روش هایی می ترسند. لازم به ذکر است که در طول عمل فرد دردی را احساس نخواهد کرد.
این جراحی نیازی به بستری شدن ندارد. افراد می توانند بلافاصله پس از این روش فعالیت های عادی روزانه خود را از سر بگیرند.
همچنین بیمار پس از این روش احساس خستگی و کبودی نخواهد کرد.
لیپوماتیک با حذف رسوبات چربی و فرم دادن به بدن یکی از جراحی های زیبایی بدون درد محسوب می شود.با این روش افراد می توانند به راحتی دو روز بعد سر کار برگردند و حمام کنند.

جراحی لیپوماتیک چقدر دردناک است؟

جراحی لیپوماتیک به افراد این امکان را می دهد که در یک محیط سرپایی با کمترین عوارض به اندامی زیبا و متناسب دست یابند. لیپوماتیک یک جراحی غیر تهاجمی است.درد و عوارض ناشی از جراحی لیپوساکشن در مقایسه با سایر روش ها می تواند حداقل باشد. در این روش برش های عمیق روی پوست و بدن انسان ایجاد نمی شود.

چربی زیر پوست با استفاده از لیزر و روش های بسیار کم خطر حذف می شود. پس از جراحی، پزشک می تواند با استفاده از بخیه های بسیار کوچک به نتایج عالی دست یابد.
البته روش های دیگری مانند شل شدن پیوند سلول های چربی وجود دارد. این روش می تواند تا حد زیادی تورم و کبودی را کاهش دهد. اما به طور کلی اگر پزشک با تجربه و مهارت خاصی را انتخاب کنید، کمترین درد را در حین عمل تجربه خواهید کرد.
بسیاری از افراد در حین جراحی هیچ دردی احساس نمی کنند. درد حین جراحی را می توان به راحتی با استفاده از بی حس کننده موضعی به حداقل رساند.

عوامل موثر بر درد ناشی از جراحی لیپوماتیک

عوامل زیادی می توانند بر دمای جراحی لیپوماتیک تاثیر بگذارند که در ادامه به آنها می پردازیم:

سطح اندام مورد نظر که جراح برای حذف چربی بررسی می کند یکی از عواملی است که بر شدت درد جراحی لیپوساکشن تاثیر می گذارد.

همچنین ورود فرد می تواند در این امر تاثیر مستقیم داشته باشد.

مهارت و تجربه پزشک در حذف چربی کمترین آسیب را به بافت های بدن وارد می کند. هر چه این آسیب ها کمتر باشد، می توان گفت که بیمار درد کمتری را احساس می کند.

انجام مراقبت قبل از جراحی لیپوماتیک نیز باعث کاهش درد جراحی لیپوماتیک می شود. قبل از انجام این روش، بهتر است اقدامات لازم توسط پزشک را به شدت رعایت کنید.

نکات مهم برای تسکین درد در حین لیپوماتیک

اگر قصد انجام عمل لیپوماتیک را دارید و نگران دردهای ناشی از لیپوماتیک هستید، بهتر است دستورات پزشک را به دقت دنبال کنید تا در حین انجام لیپوماتیک دچار درد یا مشکلی نشوید.


1- برخی داروها را قطع کنید:

یکی از مهم ترین توصیه هایی که افراد باید قبل از لیپوساکشن رعایت کنند، قطع مصرف داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن و ادویل است. این داروها باید دو هفته قبل و بعد از جراحی لیپوم قطع شوند.

2- مایعات فراوان بنوشید:

بهتر است قبل و بعد از عمل لیپوماتیک آب فراوان بنوشید و از خوردن فست فودها و شیرینی جات پرهیز کنید.

3- قطع مصرف نمک:

همچنین قطع مصرف نمک یکی از عواملی است که بر کاهش درد و تورم ناشی از جراحی لیپوساکشن تأثیر می گذارد.

4- ترک سیگار:

افراد دارای سلامت جسمانی خوب می توانند از این سیستم برای بهبود بدن خود استفاده کنند. به این ترتیب خاصیت ارتجاعی پوست باید بالا باشد. ترک سیگار همچنین می تواند درد شما را در حین و بعد از جراحی کاهش دهد.

5- انجام آزمایشات لازم:

بهتر است قبل از جراحی یک معاینه فیزیکی کلی انجام دهید، بنابراین اگر بیماری هایی مانند دیابت، صرع و بیماری قلبی دارید، خوب عمل کنید. با رعایت این نکات ساده و بدون خطا، می توانید درد جراحی لیپوم را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و یک جراحی بدون درد و بدون دردسر داشته باشید.

6- انتخاب پزشکان و جراحان مجرب:

با انتخاب یک جراح مجرب و با تجربه می توانید یک عمل بدون درد را تجربه کنید. بسیاری از افراد از جراحی لیپوماتیک می ترسند و به همین دلیل جراحی لیپوماتیک را رها می کنند و از داشتن اندامی زیبا و خوش فرم جلوگیری می کنند. شایان ذکر است که درد در حین عمل لیپوساکشن بسیار کم است و مراجعین در حین بی حسی موضعی دردی احساس نمی کنند.
بی حسی موضعی مزایای زیادی دارد. افرادی که تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرند پس از بیهوشی با مشکلاتی مانند ریزش مو در پوست سر مواجه می شوند. اما بی حسی موضعی این عوارض را ندارد و افراد می توانند در حین جراحی از روند خود مطلع شوند.

منبع:ماماسایت

455929