دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

دختر ۱۹ ساله‌ای که در برف و سرما کاملا یخ زده بود، به طرز عجیب و معجزه آسایی زنده شد و حالا صحیح و سالم در کنار خانواده اش زندگی می‌کند.
هنگامی که در اطراف قبرستان «پرَ لاشز» در پاریس که شامل گور بسیاری از افراد مشهور مانند خواننده آمریکایی جیم‌موریسون است، قدم می‌زنید، ممکن است با قبری روبرو شوید که با سیب زمینی پوشانده شده و روی آن کلمات زیر نوشته شده است: Merci Pour Les Frites: تشکر از شما برای سیب زمینی سرخ کرده.
کمیاب‌ترین و ارزشمندترین تمبر جهان که قدمتی ۱۶۵ ساله دارد، در حراجی ساتبیز به مزایده گذاشته شد.
اگرچه همه ما از اهمیت سلامت مغز آگاهی داریم، ولی هنوز از بسیاری از عادت های خاص که باعث بروز اختلالات مغزی می شوند، بی خبریم.

محققان آمریکایی در پژوهش جدید و جالب توجه خود نشان داده‌اند که بهره گیری از رژیم غذایی سرشار از منابع گیاهی و ماهی‌های مختلف، می‌تواند در جلوگیری از نوع متوسط تا شدید کووید 19 مؤثر باشد.
سازمان غذا و دارو آمریکا استفاده از داروی تجربی "آدوکانوماب" برای مراحل اولیه بیماری آلزایمر را پس از ۲۰ سال تایید کرد.
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درباره بیماری قارچ سیاه، افراد در معرض خطر آن و همچنین عدم ارتباط آن با کرونا، توضیح داد.
برگی از تقویم تاریخ؛

سالروز درگذشت ویدا قهرمانی

امروز سالگرد درگذشت ویدا قهرمانی بازیگر سینما، تئاتر و مجری تلویزیون است. او در سال ۱۳۳۳ فعالیت سینمایی‌اش را آغاز کرد. جوانی، زیبایی و استعداد او سبب شد که بلافاصله در فیلم چهار راه حوادث به‌کارگردانی ساموئل خاچیکیان در نقش مقابل ناصر ملک‌مطیعی قرار گیرد.
آیا تا به حال شده غذایی آنقدر خوشمزه باشد که بخواهید زندگی خودتان را به خاطرش به خطر بیندازید؟ خوراکی های بسیار لذیذِ خطرناکی در دنیا وجود دارند که اگه درست پخته نشوند می توانند به سلامتتان آسیب های جدی برسانند.
همیشه آنچه مد و فشن در مورد شیوه لباس پوشیدن ما می‌گوید، درست نیست، ما باید گاهی درس‌هایی را که بزرگ تر‌ها به ما می‌دهند، گوش کنیم. اگرچه برخی از قوانین دنیای مد منسوخ شده اند، اما رعایت کردن برخی از آن‌ها هنوز هم یک قانون است.