دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

کم کم باید با پاییز خداحافظی کرد و نوبت به فصل جذاب زمستان رسیده است. طبق آیین مرسوم در تاریخ شب یلدا نیز در راه است و در این مقاله به معرفی و توضیح آداب و رسوم شب یلدا و هر چیزی که باید از شب چله بدانید پرداختیم. با ما همراه باشید .
آموزش حروف الفبای فارسی با روش‌هایی خلاق و کودک‌محور معرفی می‌شود. تصاویر، شعرها و چیستان‌های به کار گرفته شده در این روش‌ها، مناسب کودک است و بهره‌گیری از آن‌ها یادگیری حروف الفبا را برایش آسان می‌کند.

هر سال پاییز و زمستان یکی از مهم‌ترین مشکلات در تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ، بحث آلودگی هوا است. یکی از راه‌ها برای کمتر کردن آلودگی هوا در خانه، استفاده از گیاهانی است که به پاکسازی هوای داخل خانه کمک می‌کنند.
این میوه به دلیل داشتن دانه‌های فراوان و رنگ قرمز، نماد شادمانی، برکت و زایش است، به عنوان یکی از میوه‌های اصلی شب یلدا، مورد استفاده قرار می‌گیرد. حالا سوال این است که انار چه خواصی دارد؟
لذت خوردن غذاهای خوشمزه و جدید در شهرهای مختلف و در غذاخوری های سنتی یا بازارهای محلی یک شهر همیشه برای ما به یادماندنی و خاطره انگیز است. استفاده از خوراک های سنتی یک شهر، می تواند شادی سفر ما را چند برابر کند.
شهر بلداجی معروف به پایتخت گز ایران از جمله شهرهای پر آوازه کشور که در استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.
دهخدا در لغت‌نامه‌اش هنر را معادل علم و معرفت و دانش و فضل و فضیلت و کمال دانسته است.
لئو تولستوی می‌گوید: «هنر آن چیزی است که فرد احساس کرده، تجربه کرده، یا آموخته و عمداً به دیگران انتقال می‌دهد.»
فضای مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی هستند که با اینکه عمر خیلی زیادی ندارند، توانسته اندبه خوبی در زندگی مردم جا باز کنند.امروزه خانواده ایرانی در سبد فرهنگی خود مواجه با شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، رسانه‌های مدرن و … است که هر کدام به نوبه خود بخشی از فرآیند تأثیرگذاری در خانواده را هدف گرفته‌اند.طبق بررسی ها، عدم مدیریت فضای مجازی موجب آسیب های متعدد اخلاقی و رفتاری به خصوص در کودکان و نوجوانان خواهد شد که در این گزارش بدان می پردازیم.
خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ آیت الکرسی یکی از آیات قرآن در سوره بقره است که خواص و آثار زیادی برای آن نقل شده است.
شرکت در آزمون ماک آیلتس آنلاین یکی از بهترین راه ها برای صرفه جویی در زمان و پول و همینطور سنجش میزان مهارت های شما برای شرکت در آزمون اصلی آیلتس است، چراکه ماک یک آزمون شبیه ساز آیلتس است.
بازی فکری کودک یکی از سرگرمی های سالم و مفرح برای کودکان می باشد که علاوه بر سرگرمی جنبه آموزشی دارد و مهارت های کودکان را پرورش می دهد. همه ما از دوران کودکی خود بازی‌هایی مانند منچ و مار پله را در خاطر داریم. انواع بازی‌های فکری دیگر مانند پازل، شطرنج و غیره نیز در میان کودکان و نوجوانان محبوب بوده و همچنان هم محبوب هستند. این نوع از سرگرمی‌های فکری به پرورش ذهن و خلاقیت کودکان هم کمک زیای می‌کند و بسیاری از آنها حتی محدودیت سنی نیز ندارد. بازی فکری در واقع مانند یک باشگاه ذهن برای کودک شما عمل می‌کند و به تقویت و پویایی ذهن او کمک می‌کند. ما در ادامه این مقاله به معرفی چند بازی فکری مناسب برای کودکان می‌پردازیم. پس با ما در ادامه همراه باشید.
انتخاب صبحانه استاندارد و مغذی که بتواند نیاز های بدن را تامین کند ,به یک برنامه غذایی علمی نیاز دارد.به همین خاطر حذف این وعده غذایی در رژیم چاقی یا لاغری نادرست است. وعده‌ای که پزشکان تغذیه همواره به آن توصیه می‌کنند و می‌تواند دلیل خوبی برای سفر کردن به شهرهای مختلف کشور باشد.
گل‌های زیبا با داشتن رنگ و بوی دلنشین می‌توانند چشم‌انداز زیبایی را برای محل زندگی و کار انسان‌ها فراهم کنند و همراه با خود طراوت و شادابی را به بار بیاورند. در این مطلب به معرفی ده نمونه از گل‌های زیبای آپارتمانی پرداخته‌ایم
کشف گورستان ایستاده کودکان در ارگ بم، یکی از کشف‌های باستان‌شناسی بحث‌برانگیز و عجیب ایران در چند دهه اخیر بوده است که همچنان بسیاری از زوایای پنهان آن آشکار نشده است.
خواندن این مقاله قوه تخیلتان را حسابی به تکاپو می‌اندازد؛ اما باید باور کنید هیچ‌کدام از این جاذبه‌ها تخیلی نیستند و همگی روی زمین جا خوش کرده‌اند.