دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

ویدئویی کوتاه از کبوتری اهلی با پا‌های بلند، بدن عضلانی و پا‌های پوشیده از تعجب کاربران در شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.
عکس و اسناد و حفظ و نشر آن باعث آگاهی بخشی از برخی فرهنگ های بومی مغفول افتاده بسیار حائز اهمیت هست. از آن مهم‌تر حفظ و ترمیم آثار و اسناد فرهنگی و هنری ایران با گستره ی تاریخی دیرینه نیاز به توجه و اهمیت ویژه دارد.
یک نقشه تعاملی باورنکردنی به ما این امکان را می‌دهد که در زمان به عقب سفر کنیم تا متوجه شویم کشور‌ها و محل زندگی‌مان در زمان‌های قدیم و زمانی که دایناسور‌ها و تی. رکس‌ها در آن وجود داشتند دقیقا چه شکلی بوده‌اند.
یک زن روسی که در قرن هجدهم میلادی می زیسته، رکورد بیشترین تعداد زایمان در طول تاریخ را به خود اختصاص داده است. او به طور کلی ۷۱ فرزند را به دنیا آورده است که ۶۹ فرزندش زنده مانده و ۲ فرزندش بعد از تولد از دنیا رفتند.
پشت پردۀ سفر «لیونل مسی» به عربستان سعودی که باعث خشم مالک قطری باشگاه فوتبال «پاری‌ سن ژرمن» شده، قرارداد میلیون دلاری او به عنوان سفیر گردشگری عربستان است.

ترسناک‌ ترین حیوانات جهان هم درست به اندازه زیباترین‌ها از جهان و نعمت‌هایش بهره می‌برند. تماشای آ‌ن‌ها دری از این جهان رنگارنگ با تمام زشتی‌ها و زیبایی‌هایش را برای شما باز می‌کند.
زمانی که به بهترین‌های تاریخ فکر می‌کنیم، دقیقا چه معیاری «بهترین‌ها» را تعیین می‌کند؟ چه چیزی برای یک فرد، اسم و رسم به ارمغان می‌آورد؟ نبوغ و نوآوری؟ سخت‌کوشی و پشتکار؟ در تاریخ هنر تعداد زیادی از نقاش‌های شگفت‌آور وجود دارد،‌ اما برخی از نقاش‌ها همواره سرآمد سایرین بوده و میراثی ماندگار از خود به جای گذاشته‌اند که پس از دوران حیاتشان نیز مردم را به تحسین وا داشته است.
احتمالا در زندگی خود از خودکارهای مختلفی استفاده کرده اید. اما آیا تا به حال حین نوشتن متوجه شده اید که برخی از آنها دارای سوراخی در قسمت بالای درپوش خود (منظورمان همان درِ خودکار است) هستند؟
لالیت پاتیدار 17 ساله از هند به یک بیماری نادر پزشکی که باعث رشد بیش از حد مو در سراسر بدن، از جمله صورت می شود، دچار است.
مسجد اموی دمشق که روزگاری همسایه شمالی سوریه و اعضای اتحادیه عرب خواندن نماز را در آن به شرط پیروزی بر اسد، وعده می‌دادند، باقی ماند تا رئیس‌جمهوری اسلامی در سفری به سوریه که «تکمیل جشن پیروزی مقاومت» نام گرفت در آن اقامه نماز کند.