رادیو و تلویزیون

برای باخبر شدن از آخرین اخبار صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

ساخت سریال پایتخت قبل از اینکه خواسته عوامل این مجموعه یا سیروس مقدم و الهام غفوری و حتی مدیران سازمان باشد خواسته مردم است و این مساله بارها در بازخورد ها و اعلام نظرهای مختلف در فصول متفاوت این مجموعه به همه ثابت شده است.

سازندگان گاندو به صورت دم دستی و به اصطلاح «گل درشت» تلاش کرده اند به افکار عمومی در برخی موضوعات سیاسی جهت دهند. به طور مثال در قسمت یازدهم دوستان محمد از او می پرسند درباره FATF به مردم چه بگویند؟ و در اینجا محمد در مذمت این موضوع به سخنرانی می پردازد و تصویب آن را به ضرر کشور عنوان می کند.
خبرگزاری قوه قضاییه اعلام کرد که نتایج آزمایشات مرحومه نامداری هنوز مشخص نشده است و اخبار منتشره در مورد نحوه فوت وی کذب است.
سریال «یاور» ساخته سعید سلطانی که پیش‌تر سریال «ستایش» را کارگردانی کرده،‌ در ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
نقد و بررسی سریال قورباغه؛

بازیِ زمان

سیدی در این سریال هم مانند آثار قبلی خود، جسورانه عمل کرده و از ریسک نمی‌هراسد؛ این را نه تنها در انتخاب ژانر، بلکه در بازی گرفتن از بازیگران نیز ثابت کرده است.
در حالی که اصولگرایان توقف پخش «گاندو ۲» را نتیجه «فشار دولت» می‌خوانند، دولت اعلام کرد که «سریال ناقص در کنداکتور پخش قرار گرفته بود.»

بررسی فینالیست‌های برنامه «سریالیست» در مورد انتخاب بهترین سریال‌های سال ۱۳۹۹ از نگاه مردم، نشان می‌دهد برخلاف شبکه‌های یک، دو و سیمافیلم که نامزدهایی در فینال دارند دست شبکه سه در این بخش خالی است.
در شرایطی که نارضایتی مردم از وضع موجود مسجل است و اصولگرایان هم در رسانه‌هایشان مدام این نارضایتی را بازتاب می‌دهند، نمایش آثاری مثل گاندو فقط به کار تشدید بحران همبستگیِ هیأت حاکمه می‌آید.
منتقد سینما و تلویزیون معتقد است: سریال «ن.خ» اثری شیرین، خنده آور و قابل توجه است که وقت بیننده را هدر نمی‌دهد، البته می‌توان گفت فصل سوم فاقد یک داستان گیراست که بتواند داستانک‌های مختلف را به هم پیوند بزند.
تعطیلات ۱۳ روزه نوروزی به پایان رسید؛ ولی پخش چندین سریال عیدانه تلویزیون مثل «نون. خ»، «همبازی» و «نوروز رنگی» همچنان ادامه دارد. «گاندو۲» تنها سریالی است که در قسمت سیزدهم به اتمام رسید.
درحالی که فصل دوم مجموعه «گاندو» یکباره به پایان رسید و سریال نیمه تمام ماند، تهیه کننده این سریال اعلام کرد که «گاندو» دروغ نبوده و نیست.
یکی از بازیگران سینما و تلویزیون گفت: عید نوروز برای ما همیشه فصل شکوفایی تحول و سرزندگی است چون در این ایام جهان به سمت نو شدن و طراوت می رود و برای انسان لحظات خوب و خوشی را به ارمغان می‌آورد بنابراین باید قدر لحظات را بدانیم و از آنها لذت ببریم.
از اولین عصرانه خانوادگی شبکه افق با نام «عصر شیرین» رونمایی شد. این برنامه نگاهی خانوادگی و با محوریت زنان دارد.

چه مرگ طبیعی چه خود‌کشی ، چه حتی احتمال منتفی شده قتل، یا فشاری قلب او را از تپش بازداشته یا مصرف بی رویه دارو به حیات او پایان داده باشد باز هم می‌توان گفت تاب نیاورده و «سوخته» است‌. از آرزوهای دور و دراز و خود را بسی بالاتر و جدی‌تر دانستن یا به خواست دیگران چنین بودن،گاه باید فاصله گرفت چون مثل نزدیک شدن به آفتاب، می‌سوزاند...
یادداشت/ لابلای اخبار شُک آور و لاینقطع از مرگ و میر هنرمندان، ورزشکاران و دیگر افراد شاخص جامعه ،خبر فوت ناگهانی آزاده نامداری رنگ و بوی دیگری داشت. خبری که ملغمه ای از تاسف‌، مظلومیت‌، بُهت، کوتاه بودن زندگی، توجه به ظرفیت متفاوت آدمها و حتی تناقض را به دل مردم ایران ریخت.
انتشار اخبار و گزارش‌های مرگ و میر افرادِ شناس، وقتی دریچه و احتمالی جدید مانند خودکشی را هم پیش روی رسانه قرار می‌دهد، همواره از چالش‌برانگیزترین تصمیمات در دروازه‌بانی خبر محسوب می‌شود؛ رسانه‌ها از یک سو باید متعهد به بیان حقیقت باشند و از دیگر سو باید سلامت روانی جامعه و احترام به حریم شخصی افراد را در نظر بگیرند؛ خط مرزی باریکی که برخی رسانه‌ها، سهوی یا عمدی از آن عبور می‌کنند.