رادیو و تلویزیون

برای باخبر شدن از آخرین اخبار صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

شبکه‌های سیما با برنامه‌هایی مفرح برای روز عید فطر مهمان خانه‌های بینندگان می‌شوند. ویژه‌برنامه «خندوانه» از چهارشنبه تا جمعه با مخاطبان شبکه نسیم همراه می‌شود. مجموعه کلاه قرمزی نیز برای پخش از شبکه دو در نظر گرفته شده است.
چهار سریال جدید «زیرخاکی»، «صبح آخرین روز»، «بوتیمار» و «روزهای آبی» با پایان سریال‌های در حال پخش ماه مبارک رمضان از شبکه‌های یک، دو، سه و پنج روی آنتن می‌رود.
پژمان جمشیدی فردا برای اجرای برنامه اینترنتی «پیشگو» جلوی دوربین می‌رود.
فصل چهارم «کودک شو» با مشخص شدن خانواده برتر در مرحله فینال به پایان می رسد.

معاونت فضای مجازی صداوسیما،‌ با هدف افزایش مشارکت آحاد جامعه در انتخابات و بیان شاخص‌های انتخاب اصلح شبکه «آرا» را در سامانه تلوبیون راه اندازی کرد.
با پیوستن هُما خاکپاش و هدایت الله سجادی به گروه بازیگران و رونمایی از طرح لوگو، مرحله پیش تولید "نذر معصومه" به پایان رسید و به زودی، این فیلم بلند داستانی، در شهر ازنا استان لرستان جلوی دوربین خواهد رفت.

تأسف مدیر پیشین شبکه مستند از غیبت مجریان محبوب در تلویزیون؛

نامداری که رفت؛ دیگران را دریابید!/قدر سرمایه‌های انسانی رسانه را بدانیم

امیر تاجیک با انتشار تصاویری از مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد آزاده نامداری نوشت: «جواد یحیوى عزیز در این مراسم گفت ما که چهل روز بیشتر از او زنده بودیم، چه کرده ایم که زلال‌تر شویم؟ به پروردگارمان نزدیک‌تر شویم و از شر کینه و حسد رهایی یابیم؟ سخن صحیحی است و سوالی است که ما برای هر روز بیشتر زندگی کردن باید از خودمان بپرسیم که اصولا بود و نبود ما چه تاثیری در دنیا دارد؟»
فصل آخر «دورهمی» و کیفیت و مهمانان دعوت شده به آن با حجمی از انتقادها رو به رو شد که در پی آنها، مهران مدیری وعده یک ساختار جدید در برنامه را به مخاطبان داد و از تولید یک مسابقه سخن گفت.
رهبری درباره شخصیت جواد جوادی گفت: بعضی‌ها می‌گویند شخصیت جواد عوض شده است و چرا آن‌قدر عصبی است. همه الان می‌دانند که جواد تومور دارد و یکی از علائم تومور، تغییر شخصیت و عصبی شدن شخص است.
فعالیت رادیوی یک ماهه "انتخابات" از ۲۶ اردیبهشت‌ماه شرووع می‌شود؛ رادیویی که ۲۴ ساعته و تصویری تمام اتفاقات انتخاباتی را شنیدنی می‌کند.
یکی از مخاطبان سیما اتفاقات یکی از قسمت‌های برنامه تلویزیونی «زندگی پس از زندگی» را مرور کرده و حس و حال معنوی‌اش را شرح داده است. روایت جوانی که پس از تصادف زیبایی‌ ظاهری‌اش را از دست می‌دهد و صاحب تجربه جدیدی می‌شود.
سریال «صبح آخرین روز» به کارگردانی حسین تبریزی با موضوع داستان زندگی شهید شهریاری بعد از ماه مبارک رمضان از شبکه دو به روی آنتن می‌رود.
مجموعه تلویزیونی "دودکش۲" در حالی این روزها تصویربرداری‌اش دنبال می‌شود که همزمان مراحل فنی هم پیش می‌رود تا طی ماه‌های آینده، سریال به آنتن برسد.