انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

سخنگوی شرکت گاز استان تهران گفت: گاز حدود ۷۰۰ مشترک محدوده جنوب غرب تهران فعلا قطع است که به‌زودی به شبکه متصل خواهند شد اما در کل اکنون شرایط عادی شده و شبکه در سرویس بوده و جریان گاز برقرار است.
سخنگوی شرکت ملی گاز استان تهران با بیان اینکه گاز حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ مشترک فعلا قطع است که بزودی به شبکه متصل خواهند شد، گفت: اکنون شرایط عادی، شبکه در سرویس بوده و جریان گاز برقرار است.



مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر گفت: در فاز دوم نیروگاه لامرد که روز یکشنبه با حضور مسئولین وزارت دفاع، وزارت نیرو و تامین اجتماعی نیروهای مسلح آغاز به کار خواهد کرد و کلنگ‌زنی می‌شود، احداث نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی در دستور کار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت نفت خزر، با بیان اینکه در دولت سیزدهم، رویکرد استفاده از ظرفیت های داخلی با جدیت دنبال می‌شود، گفت: درخصوص مخازن نفت و گاز شمال کشور، پژوهش‌هایی توسط موسسات داخلی و بین المللی، انجام شده و در حوزه مطالعاتی، اقدامات کافی صورت گرفته است.
رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در خصوص پیدایش چشمه نفت در منطقه حفاظت شده کرایی توضیحاتی ارائه کرد.
سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان با بیان اینکه هر چه میزان آب پشت سد پایین تر رود، طبیعتا آب بی کیفیت تری به تصفیه خانه‌ها می رسد، گفت: با ذخیره فعلی آب پشت سد زاینده رود باید سهم مورد نیاز آب شرب اصفهان برای سه ماه آینده تامین و تضمین شود.
بهای معاملات نفت برنت با ۲۱ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، در ۶۹ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه بسته شد.
بیگی نژاد در واکنش به رفتارهای اخیر وزیر نفت سابق؛

زنگنه می خواهد از خیانتی که کرده قصردر رود!

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید قوه قضائیه به پرونده کرسنت ورود کند تا محرمانه‌ها و رشوه‌های رد و بدل شده مشخص شود، گفت: مبهم نگه داشتن ماجرای کرسنت برای مردم موجب افزایش بی‌اعتمادی آنها شده است.
آب، خاک، هوا، جنگل، دریا، بیابان، منابع مشاع ایرانیان است و اگر درباره آنها فلسفه، دکترین و سیاست مبتنی بر منافع ملی شکل نگیرد، مبنای تصمیم‌گیری درباره این منابع برآیندی از اعمال نفوذ نهادها، گروه‌های فشار و صاحبان منافع خواهد بود.
ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا پس از یک دوره تنش بین واشنگتن و ریاض بر سر قیمت بالای نفت، روابط خود با کشورهای بزرگ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در خاورمیانه، به‌ویژه عربستان را در زمینه انرژی دوباره بهبود بخشد.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲ دلار و ۸۷ سنت معادل ۳.۹۱ درصد کاهش به ۷۰ دلار و ۵۷ سنت رسید.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران می‌گوید سیاست‌گذاری‌های اشتباه در حوزه انرژی و ناتوانی در کاهش مصرف گاز در داخل، باعث شده فرصت تبدیل شدن ایران به هاب انرژی منطقه از دست برود.

قرارداد سواپ گاز ایران با ترکمنستان و آذربایجان صرفا انتقال چند میلیون متر مکعب گاز نیست و به این قرارداد باید به عنوان یگ گام رو به جلو برای خارج کردن رقبای گاز ایران در منطقه و تغییر معادلات بازار گاز به نفع ایران نگاه کرد.

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

گزارش تخلف وزارت نیرو روی میز دستگاه قضا

نمایندگان مجلس گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد آثار اقتصادی ناشی از عدم تحصیل احکام قانون برنامه ششم و اجرای احکام قانونی توسط وزارت نیرو را به قوه قضاییه ارسال کردند.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴۳ سنت معادل ۰.۶ درصد رشد به ۷۳ دلار و ۹۱ سنت رسید.
در ۱۰۰ روز نخست فعالیت دولت سیزدهم ۳ دستاورد مهم با دیپلماسی فعال در زمینه انرژی رقم خورد که نشان داد اگر دیپلماسی کشور فعال باشد، حتی در شرایط اعمال تحریم‌های همه‌جانبه آمریکا نیز هیچ راهی برای ایران بسته نیست.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان که عصر شنبه به دعوت رسمی ‌قربانقلی بردی محمداف، همتای ‌ترکمنستانی خود، تهران را به مقصد عشق‌آباد ‌ترک کرده بود، روز گذشته در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) حضور یافت.