انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 28 سنت معادل 0.3 درصد افزایش به 84 دلار و 99 سنت رسید.
یک مدیر شرکت گاز گفت: از سه هفته پیش که بارش‌ها آغاز شده، افزایش ۱۰۰ درصدی در مصرف گاز نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۳۹۹ را شاهد بودیم و پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش دو درجه‌ای دما نسبت به پارسال است.

مدیرعامل توانیر با تاکید بر اینکه در تلاشیم ابزارهای تشویقی ویژه‌ای برای کاهش مصرف برق مشترکان اعمال کنیم، گفت: صنعت برق در تلاش است تا از طریق عرضه تجهیزات کاهنده مصرف و اعمال ابزارهای تشویقی بتواند میزان مصرف برق مشترکان پرمصرف را کاهش دهد؛ این طرح هم اکنون در مجموعه دولت در حال بررسی است و جزئیات آن پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

هفته گذشته رئیس‌جمهوری از تیم اقتصادی درخواست کرد که برنامه‌های پیشنهادی خود را برای اصلاح الگوی مصرف انرژی با رعایت عدالت اجتماعی ارائه کنند.در گزارشی پنج سناریوی ممکن برای تحقق این هدف را بررسی و تشریح کرده است: «سناریوی قیمت ثابت به شکل دستوری»، «سناریوی سهمیه‌بندی دونرخی»، «سناریوی قیمت آزاد»، «سناریوی افزایش قیمت بنزین و توزیع نقدی یارانه» و «سناریوی اعطای سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها» پنج سناریویی هستند که البته هر یک مزایا و معایبی خواهند داشت.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تاکنون ۳ هزار و ۱۰۰ پمپ بنزین در سراسر کشور به سامانه هوشمند سوخت متصل و امکان دریافت بنزین یارانه‌ای با کارت سوخت در آنها فراهم شده است.

به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، با توجه به مشکلات به وجود آمده در سوخت‌رسانی، براساس اعلام رئیس‌جمهوری، مقرر گردید سهمیه جبرانی به کارت های سوخت واریز شود.

پس از وقوع اختلال در سامانه هوشمند سوخت، نگرانی‌هایی از تامین بنزین در بین مردم به وجود آمد و بعضا صف‌های طولانی در برخی پمپ بنزین‌ها تشکیل شد، هر چند مسوولان از همان ابتدا صراحتا اعلام کردند که مشکلی برای تامین سوخت وجود ندارد اما ترس از خالی شدن باک‌های بنزین، برخی را به پمپ بنزین‌ها کشاند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۶ سنت افزایش به ۸۴ دلار و ۳۸ سنت رسید.
وزیر نفت گفت: باتوجه به مشکلات ایجاد شده برای کارت های سوخت، برای افرادی که دچار مشکل شده اند سهمیه جبرانی در نظر گرفته شده که تا پایان ماه اعلام خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی ایران ترانسفو مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت برق ایران ، از تولید و تست موفقیت آمیز نخستین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکتریک در کشور با مشخصات 55MVA 20/0.83 KV EAF خبر داد.
وزیر نیرو در افتتاحیه نمایشگاه صنعت برق ایران گفت: رشد صنعت برق به معنای رشد اقتصاد کشور و اعمال خاموشی به صنایع به معنای ایجاد محدودیت در توسعه صنایع، تولید و صادرات است.
وزیر نفت با عذرخواهی از مردم بابت اختلال پیش آمده در سامانه هوشمند سوخت، گفت: حدود سه هزار جایگاه سوخت فعال هستند و مردم می‌توانند به صورت دستی و خارج از شبکه کارت سوخت، سوخت مورد نیاز را تامین کنند.