انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در این جلسه موضوع افزایش نامتعارف مبلغ قبوض برق بررسی شد و کمیته نیرو کمیته‌ای اختصاصی متشکل از کارشناسان تعرفه‌ها، عوامل اجرایی دستگاه اجرایی، تعدادی از نمایندگان و مرکز پژوهش‌های مجلس جهت رسیدگی به موضوع تشکیل داد.
روزنامه رسمی دیلی‌صباح ترکیه امروز نوشت: این کشور گفتگوهای مفصلی را برای واردات گاز از کشورهای دیگر و تامین نیاز داخل انجام می‌دهد.
با احتمال سوئیچ کردن نیروگاه‌ها از گاز به نفت:

نفت برنت گران تر شد

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، ۰.۷۷ درصد رشد کرد و به ۸۳.۸۲ دلار بازگشت.
اوایل هفته یکی از مدیران رده بالای نفتی از «استفاده حداکثری از مازوت در نیروگاه‌ها» خبر داده و سبب بروز نگرانی‌هایی درباره احتمال تکرار آلودگی هوای سال گذشته شده بود. این در حالی است که دیروز مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش با رد استفاده از مازوت در زمستان آن را کم‌اولویت‌ترین سوخت برای نیروگاه‌ها پس از گاز و گازوئیل معرفی کرد.
در جلسه ستاد اقتصادی، رئیس جمهور تاکید کرد؛

ضرورت تهیه طرح جامع مدیریت تولید و مصرف انرژی

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر ضرورت تهیه یک طرح جامع درباره نیازهای کشور به انرژی‌های مختلف تاکید کرد.
شرکت آب و فاضلاب استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای خواستار کاهش 10 درصدی مصرف آب توسط هر شهروند شد.
انتشار خبر جریمه 607/5 میلیون دلاری ایران در پرونده «کرسنت» توسط دیوان داوری بین‌المللی باعث شد که دوباره ابعاد مختلف این پرونده اعجاب‌انگیز در رسانه‌های رسمی و فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
علی رغم اینکه طبق دستورالعمل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی پمپ بنزین‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا موظف به انجام فرایند سوخت‌گیری خودرو در صورت تقاضای راننده هستند اما دیده می‌شود که اپراتورهای جایگاه‌ها مبالغ بیشتری را برای انجام این کار از مالکان خودرو دریافت می‌کنند که این کار طبق گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی غیر قانونی بوده و افراد می توانند این موضوع را گزارش دهند.
اندرو گیلیک، مشاور انرژی فعال می‌گوید اگر دمای هوا در زمستان پیش‌رو بسیار سرد شود، هزینه‌های انرژی ‌برای بسیاری از مردم بسیار بالا خواهد رفت.
سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکانی که لوازم خانگی آنها به دلیل قطعی برق آسیب دیده؛ می‌توانند درخواست خود را در وب سایت بیمه توانیر ثبت و پس از مشخص شدن پیمانکار حق خود را مطالبه کنند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، به ۸۳.۱۳ دلار رسید.
وزیر نفت با بیان اینکه ایران آماده است در کوتاه‌ترین زمان ممکن به رفع بحران انرژی در جهان کمک کند، گفت: توصیه من به تصمیم‌گیرندگان آمریکایی و اروپایی این است که از شرایط کنونی به‌وجودآمده درس عبرت بگیرند و برای کمک به فروکش کردن این بحران تحریم‌های ایران را لغو کنند.