انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در سخنرانی خود در نمایشگاه نفت مصر هشدار داد که تولیدکنندگان جهانی نفت باید برای تامین نیازهای انرژی آینده جهان در این صنعت سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۳۱ واحد جدید نیروگاه حرارتی به ظرفیت چهار هزار و ۶۹۵ مگاوات در راستای کمک به کاهش خاموشی‌ها و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری وارد مدار شده است.
مصرف بنزین در کشور با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و قطعی گاز جایگاه های CNG رشد داشته تا جایی که احتمال واردات بنزین قوت گرفته است.

صنعت پالایش با وجود ۴۴ سال تحریم های ظالمانه توانسته پویایی خود را حفظ کند و ظرفیت پالایشی کشور اکنون به بالای ۲.۲ میلیون بشکه رسیده است با این حال در دولت سیزدهم تلاش شده تا صنعت پالایش و پخش از سوخت محوری به سود محوری تغییر مسیر دهد.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: که انتظار ما همیشه از آژانس بین المللی انرژی اتمی این بوده که بخشی از جریان سیاسی و فشار علیه جمهوری اسلامی نباشد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: انتشار اوراق ارزی اقدام جدیدی است که برای آن مصوبه شورای اقتصاد نیز اخذ شده است‌ و در اولین زمان در مرحله نخست از طریق این اوراق، نفت به فروش خواهد رسید.
معاون وزیر نفت از کیفیت بالای کاتالیست‌های تولید ایران در مقایسه با نمونه اروپایی خبر داد و گفت: کاتالیست‌های ایرانی با موفقیت در شرکت‌های روس استفاده شده است و کاتالیست‌های ایرانی تنه به کاتالیست‌های اروپایی زده‌اند.
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: ۹۸ درصد کاتالیست‌های صنعت نفت از سوی شرکت‌های معتبر داخلی تولید می‌شود و هم‌اکنون کاتالیست‌های ایرانی به کشورهای منطقه صادر و با موفقیت در مجتمع‌ها استفاده می‌شود.
وزیر نفت با اشاره به اینکه ایران هم‌اکنون جزو ۶ کشور دارای دانش‌فنی تولید کک‌اسفنجی در دنیا شده است، گفت: استان هرمزگان قطب پالایشی فرآورده‌های نفتی کشور است که با احداث پالایشگاه شهید قاسم سلیمانی و مروارید مکران ظرفیت پالایشی این استان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه خواهد رسید.
قیمت نفت در معاملات روز جمعه که بازار منتظر سیگنالهای بیشتری از احیای تقاضای چین برای سوخت به منظور جبران افت اقتصادهای بزرگ دیگر بود، تغییر چندانی نداشت و در مسیر دومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت..
رئیس انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت: از روز گذشته فعالیت کلیه جایگاه‌های سی ان جی کشور آغاز شده و هیچ محدودیتی در عرضه وجود ندارد اما محدودیت‌های تامین گاز جایگاه‌ها و قطعی قریب به یک‌ماهه حدود ۳۰ درصد جایگاه‌ها در کشور موجب انصراف خیلی از سرمایه گذاران برای ورود به این حوزه شده است.
قائم مقام انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: سؤال اساسی این‌است که چگونه بدون توجه به تحولات بازارهای جهانی، در لایحه بودجه قیمت ۲۸ سنت برای گاز خوراک پتروشیمی‌ها تعیین شده و قیمت گاز سوخت تمام صنایع کشور را نیز تحت تأثیر این نرخ تعیین کرده اند.