انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

​۶۰ لیتر سهمیه بنزین آذرماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد سه‌شنبه‌ (یکم آذرماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
قیمت نفت روز جمعه به دلیل نگرانی نسبت به ضعیف شدن تقاضا برای سوخت به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا در چین و افزایش نرخ بهره آمریکا، حدود دو درصد سقوط کرد و دومین کاهش هفتگی متوالی را به ثبت رساند.

به گفته محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان، ایران و آژانس طبق پادمان هیچ مشکلی با هم ندارند ما هیچ کاری که آژآنس از آن بی خبر باید را انجام نداده ایم.
اوپک پلاس که شامل کشورهای عضو اوپک و متحدانشان نظیر روسیه است، به دلیل نگرانی فزاینده از وقوع رکود اقتصادی و کاهش تقاضا برای سوخت، هدف تولید نفت خود را از نوامبر به میزان دو میلیون بشکه در روز معادل حدود دو درصد از تولید جهان کاهش داده است.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه‌ای با اشاره به هشدارهای سازمان هوا استان تهران در اطلاعیه‌ای با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور مبنی بر کاهش چشم‌گیر بارش‌ها در پاییز امسال از شهروندان تهرانی درخواست کرد با رعایت شیوه‌های مدیریت مصرف، این شرکت را در تداوم تامین پایدار آب شرب یاری کنند.
با وجود تکذیب چند باره گرانی بنزین، اما همچنان برخی منتقدان بر این موضوع به عنوان دستاویزی برای حمله به دولت سیزدهم استفاده می‌کنند.
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت: موضوع کاهش سهمیه سوخت نرخ دوم به لحاظ اختلاف قیمت بنزین با کشورهای همجوار و مهاجرت کارت‌ها اعمال شده و موضوع خاصی نیست.
نگرانی در مورد افزایش شدید نرخ بهره بانک‌های مرکزی و تاثیر آن بر رشد اقتصاد دنیا و همچنین کاهش تقاضا برای سوخت باعث کاهش قیمت نفت در اولین ساعات معاملات در روز جمعه شد، اما قیمت نفت پس از آن یک افزایش جزئی را تجربه کرد.

مدیرعامل توانیر گفت: قرارداد نصب ۴.۵ میلیون کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف امضا شده و این طرح اکنون در دست اجرا قرار دارد که بر اساس آن می‌توان با ارزیابی مصرف نسبت به قطع برق مشترکان پرمصرف‌ اقدام کرد.

قیمت نفت در معاملات پرنوسان سه شنبه تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران نسبت به تقاضای کمتر چین برای سوخت و افزایش بیشتر نرخهای بهره آمریکا و اروپا، کاهش پیدا کرد.
شرکت بریتیش پترولیوم از توقف روند نزولی تولید نفت ایران با روی کار آمدن دولت سیزدهم خبر داده و اعلام کرده تولید نفت خام و میعانات گازی ایران در سال ۲۰۲۱ با رشد ۱۶.۱ درصدی به ۳.۱۷ میلیون بشکه در روز رسید.
رییس انجمن شرکت‌های خدمات انرژی ایران گفت: کمتر کشوری وجود دارد که دو حامل انرژی برق و گاز را هم‌زمان به روستاها برده باشد. وزارتخانه‌های نفت و نیرو متولی تولید، انتقال و توزیع انرژی در کشور هستند و این دو وزارتخانه بر کاهش مصرف تاکید دارند؛ درحالی که باید به عنوان تولیدکننده به دنبال افزایش مصرف باشند.

یک مقام مسئول گفت: اگر بنا بر این باشد که برای خودروهایی که بالای ۲۵۰۰ سی‌سی مصرف دارند، کارت سوخت صادر نشود، این مقدمه‌ای می‌شود که دولت به این سمت برود که حداقل بنزین سوپر را گران و آزادسازی کند.
وزارت نفت اعلام کرد که مازاد بر سهمیه ماه جاری، ۳۵۰۰ اتوبوس بین شهری ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ لیتر سهمیه اضافه دریافت می‌کنند که این مقدار تا شب گذشته به کارت سوخت آنها شارژ شده است.
قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر تهدید روسیه مبنی بر توقف صادرات نفت و گاز به بعضی خریداران، افزایش یافت اما تحت تاثیر چشم‌انداز تیره تقاضا، در مسیر ثبت دومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.

بهای معاملات نفت برنت چهار دلار و ۸۳ سنت معادل ۴.۴ درصد کاهش یافت و در ۸۸ دلار در هر بشکه بسته شد که پایین ترین رکورد از سوم فوریه بود و برای نخستین بار از هشتم فوریه، به پایین مرز ۹۰ دلار سقوط کرد.