انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

در مورد قیمت انواع دیگر حامل های انرژی دولت برنامه ای برای افزایش قیمت آن‌ها برای مشترکین کم مصرف ندارند اما مشترکان پر مصرف باید منتظر افزایش مقدار رقم قبض‌های پرداختی خود باشند.
تحریم‌ها علیه صادرات نفت ونزوئلا و ایران و اکنون روسیه، باعث رونق گرفتن بازار سیاهی شده که در آن شرکت‌های کشتیرانی، حمل و معامله‌گران بدون اهمیت دادن به محدودیت‌های وضع شده، به فروش نفت تحریمی به کسانی که مایل هستند برای خرید آنها ریسک کنند، ادامه می‌دهند.

سهمیه بنزین دی ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد پنجشنبه (یکم دی ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با وجود شایعات در فضای مجازی درباره افزایش قیمت بنزین، قیمت این فرآورده نفتی تغییر نخواهد کرد و با توجه به فعالیت تمام پالایشگاه‌های کشور، تأمین آن نیز پایدار است.
با وجود شایعاتی در فضای مجازی در خصوص افزایش قیمت بنزین، قیمت بنزین تغییر نخواهد کرد و با توجه به فعالیت تمام پالایشگاه های کشور، تامین آن نیز پایدار است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی و با این وضعیت اقتصادی که بر کشور حاکم است، منطقی نیست قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند.
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: بر اساس بند (ک) تبصره ۱۵ بودجه سال ۱۴۰۱، گاز مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی رایگان است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: یک هشداری نسبت به سال‌های ۱۴۰۵ به بعد تا ۱۴۱۰ داریم که اگر روند ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور به همین سمت و سو برود ممکن است دچار چالش شویم و کمبود برای کشور حاصل شود.
اداره کل روابط‌عمومی وزارت نفت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حال جسمی وزیر نفت که ظهر امروز (پنج‌شنبه، ۲۴ آذرماه) دچار حمله گذرای قلبی شده، مساعد است.
وزیر نفت از افزایش بی‌سابقه ۶۰ میلیون مترمکعبی مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری نسبت به مشابه پارسال خبر داد و گفت: امسال هیچ‌گونه افزایش قیمت گازی برای مشترکان خوش مصرف نداریم، اما قیمت گاز مشترکان پرمصرف به صورت پلکانی افزایش چشمگیری می‌یابد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم، رزمندگان ناوتیپ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: سال ۱۴۰۰ به ازای هر مشترک این استان به طور متوسط هزار دقیقه در سال خاموشی داده شد بود که این عدد در سال جاری به ۱۷۵ دقیقه رسیده است.