انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد کمیسیون انرژی مبنی بر تخصیص یارانه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در صحن مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.
سخنگوی صنف جایگاهداران کشور گفت: سقف سوخت‌گیری بنزین در هر نوبت با کارت‌های سوخت که در تمامی استان‌ها به جز تهران، محدود شده بود، به روال قبل بازگشت.

وزیر نیرو گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مدیریت جهانی آب به ویژه در مناطق درحال توسعه و کمتر توسعه یافته برای مدیریت و مواجهه با چالش‌های فعلی و آتی، مدیریت آب در ابعاد مختلف و ایجاد «تعادل و توازن پایدار بین عرضه و تقاضای آب» است.
سخنگوی جایگاه‌داران کشور با اشاره به اجرای طرح محدودیت سوختگیری در همه استان‌های کشور به جز تهران گفت: شهروندان می‌توانند در هر بار مراجعه به جایگاه سوخت ۳۰ یا ۴۰ لیتر بنزین دریافت کنند.
سخنگوی جایگاه داران سوخت گفت: روش سوختگیری در هر استان با استان دیگر متفاوت شده و پاسخگویی مناسبی نیز از سوی مسئولان صورت نمی‌گیرد؛ این در حالی است که مواجهه اصلی مردم با جایگاه‌های سوخت است و انتقادها به مالکان و کارکنان جایگاه‌ها منتقل می‌شود.
کمیسیون تلفیق بودجه اخیرا به دولت اجازه داد تا از ابتدای خردادماه ۱۴۰۲ و در صورت تحقق منابع، به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر عضو خانواده، ماهانه ۱۵ لیتر بنزین سهمیه‌ای اختصاص دهد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان از اجرایی شدن طرح جدید تغییر در میزان برداشت بنزین سهمیه‌ای و آزاد در این استان خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح، سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی ۴۰ لیتر بنزین برای هر چهار ساعت و حداکثر سه بار در شبانه‌روز است.
با تشدید برودت هوا در کشور، از هفته گذشته، مصرف گاز بخش‌های خانگی و تجاری در استان‌های شمالی افزایش یافته و موجب افت فشار گاز در این مناطق شده است.