انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اجرای تعویض بخاری‌های کم‌بازده، توسعه کنتورهای هوشمند و همچنین افزایش ظرفیت مخازن ذخیره‌سازی در کنار صنایع عمده برای جبران ناترازی گاز در زمستان سال ۱۴۰۲ گفت: تامین مالی اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی از محل صرفه‌جویی گاز خواهد بود.
نفت سنگین معمولا با اختلاف قیمت قابل توجهی نسبت به گریدهای نفتی سبک‌تر و شیرین‌تر، معامله می‌شود.
برای استفاده از خدمات غیر حضوری شرکت توزیع برق مشترکان باید اطلاعات قبض خود شامل شناسه پرداخت و شناسه قبص خود را داشته باشید. روش‌های متعددی برای دریافت شناسه قبض وجود دارد، بهترین آن دریافت قبض برق از طریق شماره کنتور است. پرداخت قبض با شماره کنتور اگرچه مستقیماً امکان پذیر نیست، اما راه‌حل‌های بسیاری برای آن وجود دارد.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نه در دولت و نه در مجلس بحثی در خصوص افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۲ صورت نگرفته است.
مدیرعامل شرکت گاز البرز گفت: ضروری است مشترکین خانگی گاز نسبت به مدیریت مصرف گازطبیعی، اقدامات لازم را داشته باشند تا ضمن صرفه‌جویی و مصرف بهینه، بتوانند هزینه گاز مصرفی خود را کنترل کنند.
اگر کارت سوخت خود را گم کرده‌اید باید پس از اطمینان حاصل کردن از گم شدن کارت سوخت خود، به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه و اعلام مفقودی کارت سوخت اقدام و بعد از آن، از طریق سایت سامانه صدور کارت سوخت های المثنی، جهت دریافت المثنی کارت سوخت خود، ثبت نام کنید.
در جلسه ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور طرح های کوتاه مدت و میان مدت برای حل مسائل تامین آب شرب در کشور مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم جهت تامین مالی ۸۶ طرح اضطراری برای تامین آب شهرهای دارای تنش اتخاذ شد.

وزیر نفت گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری، ۱۴ میلیارد دلار در سامانه نیما و به‌تازگی در سامانه مبادلات ارزی واریز کرده‌ایم و این مهم با افزایش ۱۹۰ میلیون بشکه‌ای فروش نفت و میعانات نسبت به سال ۹۹ و افزایش ۸۳ میلیون بشکه‌ای نسبت به سال ۱۴۰۰ محقق شد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: دارندگان ارز و ریال، به‌جای آنکه به خرید و سرمایه‌گذاری در ارز و سکه و طلا توجه کنند، طلای سیاه بخرند و این امکان، در بورس انرژی فراهم شده است.
عربستان سعودی و ایران به دنبال احیای روابط دیپلماتیک خود هستند، اتفاقی که رقابت ژئوپولیتیک در خلیج فارس را کاهش خواهد داد و تاثیر بسزایی بر بازار نفت خواهد گذاشت.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز معاملات گواهی سپرده نفت خام و گواهی سپرده میعانات گازی در تابلوی گواهی سپرده حامل‌های انرژی بورس انرژی ایران از روز دوشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۱ خبر داد.