طرح اجرای توسعه نیروگاه حرارتی تبریز کلید خورد

در نشست امروز سید زمان حسینی، مجری طرح احداث نیروگاه های صنایع کشور با عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی، عملیات اجرایی طرح توسعه نیروگاه حرارتی تبریز کلید خورد.
تصویر طرح اجرای توسعه نیروگاه حرارتی تبریز کلید خورد

به گزارش سایت خبری پرسون، در نشست امروز سید زمان حسینی، مجری طرح احداث نیروگاه های صنایع کشور با عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی، عملیات اجرایی طرح توسعه نیروگاه حرارتی تبریز کلید خورد.


در این نشست اعلام شد که فاز توسعه نیروگاه حرارتی فعلی تبریز در مجاورت آن با سیستم های نوین کلاس «اف» با حداقل آلایندگی و صرفه جویی ۹۰ درصدی در مصرف آب عملیاتی می شود.

شرکت کنندگان در این نشست اعلام کردند که طرح فاز توسعه نیروگاه حرارتی تبریز، نخستین طرح «ریپاورینگ» کشور است که بر روی نیروگاه های حرارتی اجرا می شود.

با اجرای این طرح زیرساختی حوزه انرژی، تولید برق آذربایجان شرقی حداقل ۶۰۰ مگاوات افزایش یافته و مشکل مازوت سوزی نیروگاه حرارتی تبریز نیز منتفی می شود.

در نشست مجری طرح احداث نیروگاه های صنایع کشور با نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی همچنین اعلام شد که همه کارهای مطالعاتی طرح فاز توسعه نیروگاه حرارتی تبریز انجام شده و در مرحله اخذ مجوزهای زیست محیطی برای آغاز عملیات اجرایی است.

در این نشست اعلام شد که این طرح حوزه انرژی آذربایجان شرقی در بازه زمانی سه ساله اجرایی و تکمیل می شود.

طرح اجرای فاز توسعه نیروگاه حرارتی تبریز بخشی از تفاهم نامه ۱۹.۵ همتی منعقد شده میان استانداری آذربایجان شرقی با صندوق بازنشستگی کشور برای اجرای سه طرح در دومین دوره سفر استانی رییس جمهور به این استان در نیمه دوم خرداد ماه جاری است.

طرح اجرای فاز توسعه نیروگاه حرارتی تبریز به عنوان یکی از مطالبات مردم این کلان شهر برای تولید انرژی پاک، بیش از یک دهه قدمت دارد که متاسفانه به رغم وعده های مختلف، در سال های تر مالی دولت های قبلی بر زمین مانده بود.

منبع: فارس

561414